Reklama
Rozwiń

Sklepy liczą na żniwa. Żadnych promocji na „Cyberpunka”

Choć gra trafiła do tysięcy sklepów od tych z elektroniką przez ogólnospożywcze po platformy internetowe, to nie ma co liczyć na złapanie okazji i tańsze zakupy.

Publikacja: 10.12.2020 12:03

Sklepy liczą na żniwa. Żadnych promocji na „Cyberpunka”

Foto: AFP

Fani mogą już kupić grę w tysiącach miejsc. – Zainteresowanie grą Cyberpunk 2077 jest ogromne – wręcz rekordowe! Prowadziliśmy przedsprzedaż tego tytułu i z dnia na dzień notowaliśmy bardzo duże wzrosty w liczbie egzemplarzy zamawianych przedpremierowo. Ten trend przybierał na sile im bliżej premiery. Oczywiście Cyberpunkt 2077 jest na szczycie zestawienia TOP na empik.com – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku. – Od dziś gra jest dostępna na półkach w naszych salonach. O tym, że był to tytuł bardzo wyczekiwany i murowany bestseller świadczy fakt, że fani od pierwszych minut otwarcia sklepów zaczęli go masowo kupować. Spodziewamy się, że Cyberpunk 2077 będzie długo królować w zestawieniach sprzedaży – dodaje.

– Do południa sprzedaliśmy w naszych salonach kilka tysięcy zestawów gry, a po południu powinno być jeszcze lepiej. Nie było u nas jeszcze nigdy takiego zaiteresowania grą – mówi Wioletta Batóg, rzecznik MediaMarkt. Firmie sprzyja brak wielkich premier innych gier w grudniu. Zestawy sprzedawane są bardzo często z myślą o prezencie na gwiazdkę.

Dzisiaj „Cyberpunk” debiutuje w sklepach z elektroniką, ale jego dystrybucja będzie jeszcze rozszerzana. Za dwa dni trafi także do sklepów sieci Lidl.

Mimo tak szerokiej dystrybucji i konkurencji poziom cen trzyma się stabilnie i nie ma co liczyć na promocje. Na rynku książek wiele tytułów już w dniu premiery można mieć z obniżoną ceną, ale nie teraz.

CZYTAJ TAKŻE: Szef ds. fabuły w Cyberpunku: Nie próbujemy bawić się w futurologów

– Z obserwacji urzędu wynika, że poziom cen stosowanych przez różne sklepy jest zbliżony, choć nie identyczny i waha się od 239 do 269,99 zł – podaje biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Z istnienia  podobnych deklaracji cenowych nie można jeszcze  bezpośrednio wysuwać wniosku o zmowie cenowej, może być spowodowane działaniami zgodnymi z prawem, np. naśladownictwem cenowym. Niemniej jednak będziemy monitorować zachowania sprzedawców – dodaje. Urząd przypomina również, że każdy kto posiada dowody na istnienie zmowy może zawiadomić – także anonimowo – UOKiK za pośrednictwem platformy dla sygnalistów.

Sam zainteresowany czyli CD Projekt RED także jest ostrożny w słowach. – Nie udzielamy komentarzy w sprawach dystrybucji wersji pudełkowych gry – podaje biuro prasowe firmy.

Ustalanie cen podczas spektakularnych debiutów miało miejsce. W 2005 r. kary w łącznej wysokości ponad 1,6 mln zł nałożył prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na wydawcę i dystrybutorów polskiej wersji „Harry’ego Pottera i Zakonu Feniksa”. Powodem było ustalenie, że książka nie może być sprzedawana po cenie różniącej się więcej niż 10 proc. od wydrukowanej na okładce.

CZYTAJ TAKŻE: Są recenzje Cyberpunka. Nie jest aż tak różowo, jak miało być

Prawnicy podkreślają iż sektor kultury i rozrywki nie rządzi się żadnymi szczególnymi prawami, obowiązują tu takie same zasady dotyczące ustalania cen odsprzedaży jak w innych sektorach – nie wolno ustalać cen sztywnych i minimalnych, dozwolone jest natomiast, przy zachowaniu określonych warunków, rekomendowanie cen. – W niektórych krajach, takich jak Niemcy czy Francja wprowadzono szczególne regulacje dla książek. Tam wydawca może ustalić cenę, po której książka będzie sprzedawana w detalu. Chroni to przez cięciem cen np. przez e-sklepy i pozwala księgarzom na inwestowanie w lepszą jakość procesu sprzedażowego i całą machinę promocyjną tytułów – mówi Małgorzata Urbańska, partner kierująca Zespołem Prawa Ochrony Konkurencji w CMS.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku