Platforma do gier dla dzieci warta 40 mld dol. Teraz czas na starszych

Uwielbiana przez dzieci platforma do gier zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie NYSE, a jej kapitalizacja przewyższa obecnie jedne z największych podmiotów w branży w USA. Spółka spodziewa się, że w tym roku po raz kolejny odnotuje dynamiczny wzrost sprzedaży.

Publikacja: 11.03.2021 10:04

Platforma do gier dla dzieci warta 40 mld dol. Teraz czas na starszych

Foto: Bloomberg

Roblox to platforma do gier, na której gracze mogą sami tworzyć świat dzięki prostym narzędziom i rywalizować lub współpracować z innymi użytkownikami. Spółka zadebiutowała w środę na amerykańskiej giełdzie i pierwszego dnia notowania wzrosły o 55 proc., do 69,47 dol. Dzięki temu kapitalizacja spółki wyniosła 38,3 mld dol. Dla porównania to więcej niż rynkowa wartość Electronic Arts, producenta takich gier jak m.in. Battlefield, Need for Speed, czy FIFA. Większą ma natomiast Activision Blizzard, którego kapitalizacja wynosi ponad 70 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grasz w Minecrafta czy Warcrafta, dostaniesz lepszą pracę

Debiut Robloxa nie był jednak klasyczną pierwszą ofertą publiczną (IPO). Spółka weszła na giełdę poprzez tzw. bezpośrednie notowanie (direct listing), czyli bez emisji nowych akcji.

David Baszucki, prezes Robloxa powiedział, że firma ma w planach rozszerzenie działalności na kolejne kraje, a także dotarcie do starszych graczy. Spółka chce, aby na platformie było więcej osób w wieku powyżej 13 lat niż poniżej 13 lat jak dotychczas. Firma nie produkuje takich gier jak inni, czyli dużych produkcji AAA. Ma platformę, na której gracze mogą sami kształtować rozgrywkę.

W 2020 r. Roblox skorzystał na wzroście popytu na gry wideo w Stanach Zjednoczonych, kiedy obostrzenia zmuszały ludzi do pozostania w domu. Liczba dziennych użytkowników wzrosła w ubiegłym roku o 85 proc. do 32,6 mln.

Roblox odnotował w zeszłym roku przychody w wysokości blisko 925 mln dol., o 82 proc. więcej rok do roku. Cel sprzedażowy na ten rok wynosi 1,44 – 1,52 mld dol.

Roblox to platforma do gier, na której gracze mogą sami tworzyć świat dzięki prostym narzędziom i rywalizować lub współpracować z innymi użytkownikami. Spółka zadebiutowała w środę na amerykańskiej giełdzie i pierwszego dnia notowania wzrosły o 55 proc., do 69,47 dol. Dzięki temu kapitalizacja spółki wyniosła 38,3 mld dol. Dla porównania to więcej niż rynkowa wartość Electronic Arts, producenta takich gier jak m.in. Battlefield, Need for Speed, czy FIFA. Większą ma natomiast Activision Blizzard, którego kapitalizacja wynosi ponad 70 mld dol.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?