Aktualizacja: 14.03.2025 19:35 Publikacja: 26.10.2018 12:51
Michał Żebrowski jako filmowy Wiedźmin
Foto: Michał Żebrowski jako filmowy Wiedźmin
Niewiele brakowało, by losy cyfrowego Geralta z Rivii potoczyły się zupełnie inaczej. 10 lat wcześniej, w 1997 r., produkcją gry opartej o pomysły Sapkowskiego zainteresowało się studio Metropolis Software. Ostatecznie nic z tego nie wyszło, a wiedźmińskie uniwersum od CD Projekt okazało się strzałem w dziesiątkę.
Gracze pokochali Geralta z Rivii, w co zdawał się nie wierzyć sam autor książkowej sagi. To dlatego, sprzedając CD Projektowi prawa do swojej twórczości, wziął pieniądze (nieoficjalnie mówi się o 35 tys. zł), a nie procent od sprzedaży (dziś dopomina się 60 mln zł). Tymczasem gry z serii „Wiedźmin” sprzedały się w 33 mln kopii, wynosząc warszawskiego game developera do pierwszej ligi światowych producentów cyfrowej rozrywki. Spółka kierowana przez Adama Kicińskiego jest dziś wyceniana na ponad 14 mld zł. Grupa CD Projekt zanotowała w zeszłym roku ponad 463 mln zł przychodu ze sprzedaży i ok. 202 mln zł zysku. O jej globalnym sukcesie może świadczyć fakt, że aż 95 proc. tych przychodów pochodziło właśnie z eksportu.
Brytyjski deweloper Sports Interactive, twórca serii Football Manager poinformował o odwołaniu premiery najnowszej wersji gry. Wcześniej planowana na jesień ubiegłego roku premiera Football Managera 2025 była kilkukrotnie przekładana
Chciałem, aby fotele Diablo Chairs stały się symbolem stylu, odważnego designu i niezawodności. Bez wątpienia było to przełomowe podejście, co szybko potwierdził rynek, podążając za nami – mówi Paweł Nowak, właściciel Domator24.com i marek Diablo Chairs oraz Jan Nowak.
Zeszły rok był pełen rozczarowań. Ten zapowiada się ciekawiej. Gracze czekają na premierę „The Alters” i wieści w sprawie nowego „Wiedźmina”.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka 2" od 11 bit studios przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marketing, ale premiera i tak jest rozczarowaniem - uważają analitycy. Wycena akcji spółki stopniała w poniedziałek o ponad jedną trzecią.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) do gier video pozwoli na rozwój rynku gamingowego, ale niesie też za sobą ryzyka prawne.
Saudyjczycy powiedzieli sobie wprost, że tylko z gamingu i e-sportu chcą wygenerować do 2030 roku co najmniej 1 proc. PKB i 39 tys. miejsc pracy – mówi Mieszko Rajkiewicz, doktorant na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Robert Lewandowski pomaga nam w budowaniu relacji z chińskimi partnerami – mówi Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.
W końcu sierpnia została zamknięta transakcja nabycia większościowych udziałów w Techlandzie przez chiński Tencent, giganta branży gamingowej.
18-latek zainwestował całą wypłatę w skrzynki z losowymi przedmiotami w grze Counter-Strike: Global Offensive i zdobył jeden z najcenniejszych akcesoriów.
Notowania CD Projektu spadły najniżej od pół roku. Zdaniem Piotra Bogusza z biura Erste Securities Polska problemy z grą Project Sirius jeszcze będą ciążyć spółce.
Profesjonalne zawody na całym świecie w tym roku ma oglądać ponad 0,5 mld osób. Nad Wisłą kolejne firmy inwestują w tę branżę, a bukmacherzy notują w tym segmencie trzycyfrowe wzrosty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas