To potężny game developer, który stoi za takimi tytułami, jak „Doom”, „Quake”, „The Elder Scrolls”, „Wolfenstein”, czy Fallout”. Akwizycja w praktyce obejmuje zakup firmy Zenimax, która jest spółką-matką Bethesda Softworks, a wraz z nią praw do wielu hitowych produkcji.
CZYTAJ TAKŻE: Idzie wojna na konsole. Nowości od Sony i Microsoftu
Za przejęcie Microsoft zapłaci więcej niż wydał na zakup „Minecrafta”. Inwestycja sięga 7,5 mld dol. i ma przynieść ważną przewagę w rywalizacji z Sony na rynku konsol. Należący do Microsoftu Xbox rusza bowiem na wojnę o fanów tych urządzeń swoją najnowszą konsolą Xbox Series S i X, a kupno studia Bethesda może okazać się decydujące w starciu z PlayStation 5.
Dzięki transakcji Microsoft zwiększy liczbę posiadanych studiów kreatywnych z 15 na 23. Tym samym kultowe serie stworzone przez Bethesdę trafią na Xbox Game Pass. Ponadto, nadchodzące tytuły ze studia trafią do usługi subskrybenckiej Microsoftu w dniu premiery ich wersji na Xbox czy PC.
To największy dotąd zakup Microsoftu na rynku gier (akwizycja Mojang, producenta „Minecrafta”, kosztowała 2,5 mld dol.) i jeden z największych w ogóle w wykonaniu tej firmy. Warto wspomnieć, że w poprzednich latach koncern na przejęcie Nokii zapłacił 7,2 mld dol., LinkedIn – 26,2 mld dol., Skype’a – 8,5 mld dol., zaś GitHuba – 7,5 mld dol.