Punkowi piraci gier z Polski wychodzą w świat

Studio opublikowało strategię na lata 2020-2021. Chce skoncentrować się na segmencie wirtualnej rzeczywistości.

Publikacja: 21.09.2020 11:24

Punkowi piraci gier z Polski wychodzą w świat

Foto: Bloomberg

„Celem strategicznym  jest osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku produkcyjnym i wydawniczym gier rozszerzonej rzeczywistości wśród spółek notowanych na GPW”  – poinformowała dziś rano firma. Co konkretnie przewiduje jej strategia?

Zakłada wydawanie czterech gier na rok – czyli premiera ma przypadać raz na kwartał. Spółka do tej pory wydała trzy gry z serii „Escape Room VR”, które sprzedały się w łącznej liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy, ponadto w przygotowaniu ma cztery kolejne tytuły, z czego dwa powinny mieć premierę w 2020 r. Najbliższa gra – „Danger! Covid-19” – ukaże się pod koniec września. Łącznie, do końca 2021 roku, spółka planuje wyprodukować i wydać sześć nowych gier.

Produkcje mają powstawać głównie przy współpracy z zewnętrznymi zespołami (obecnie spółka pracuje z czterema). Budżet produkcyjny jednej gry nie powinien przekroczyć 500 tys. zł, a  cykl produkcyjny to maksymalnie 12 miesięcy.

CZYTAJ TAKŻE: Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Spółka poinformowała, że zamierza samodzielnie finansować produkcje: ze środków ze sprzedaży wydawanych gier i dezinwestycji portfela IQ Partners. Strategia rozwoju zakłada także współpracę z innymi deweloperami w celu portowania wybranych gier na VR, jak również z globalnymi platformami sprzętowymi i wydawniczymi.

„Przykładem takiej współpracy jest zawarta w dniu 11 sierpnia 2020 r. umowa z Pico Interactive z siedzibą w San Francisco na produkcję gry „Escape Room VR: Stories” w chińskiej wersji językowej na urządzenia Pico Neo 2” – czytamy w raporcie.

W poniedziałek przed godz. 10 akcje PunkPirtates tanieją o prawie 6 proc. W piątek wieczorem grupa opublikowała raport za I półrocze. Poniosła w tym okresie stratę netto w wysokości 552 tys. zł.

„W lutym 2020 r. zarząd podjął działania, które doprowadziły do istotnej zmiany przedmiotu działalności (…). Wpłynie to pozytywnie na długoterminowy rozwój działalności PunkPirates, gdyż umożliwi działalność w szybko rozwijającym się sektorze rynku wirtualnej rzeczywistości” – napisał zarząd w raporcie półrocznym. Podkreślił, że wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rozwijający się segment rynku, który według analityków wzrośnie dziesięciokrotnie do 2023 r. (w 2019 r. był warty  ok. 13 mld dol.), a prognozowany wzrost do roku 2025 szacowany jest na około 25 proc. rocznie.

„Celem strategicznym  jest osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku produkcyjnym i wydawniczym gier rozszerzonej rzeczywistości wśród spółek notowanych na GPW”  – poinformowała dziś rano firma. Co konkretnie przewiduje jej strategia?

Zakłada wydawanie czterech gier na rok – czyli premiera ma przypadać raz na kwartał. Spółka do tej pory wydała trzy gry z serii „Escape Room VR”, które sprzedały się w łącznej liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy, ponadto w przygotowaniu ma cztery kolejne tytuły, z czego dwa powinny mieć premierę w 2020 r. Najbliższa gra – „Danger! Covid-19” – ukaże się pod koniec września. Łącznie, do końca 2021 roku, spółka planuje wyprodukować i wydać sześć nowych gier.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy