Roblox Corp. już w lutym przeprowadził rundę G finansowania w ramach której zebrał 150 mln dol. Spółka rozważa teraz scenariusz bezpośredniego wejścia na giełdę bez emisji nowych akcji  – donoszą źródła zagraniczne.

Wydany w 2006 r. Roblox to edukacyjna gra dla dzieci. Pozwala uczestnikom tworzyć, kształtować oraz korzystać z różnego rodzaju rozrywek tworzonych przez samych graczy na bazie udostępnionych w grze materiałów. Gracze udostępniają własne mapy innym użytkownikom, a całość w estetyce przypomina nieco klocki LEGO.

CZYTAJ TAKŻE: Premiera nowej konsoli Sony. Jest wabik, ale gry podrożeją

Wraz z pandemią koronawirusa, gra osiągnęła niespotykaną wcześniej popularność — łączna liczba godzin, w której użytkownicy spędzają tam miesięcznie, przekroczyła 3 mld. Z kolei liczba aktywnych użytkowników miesięcznie przekroczyła 115 mln.

Roblox to jedna z najpopularniejszych gier wśród amerykańskiej młodzieży – gra w nią dwie trzecie wszystkich dzieci w wieku 9-12 gra. Z kolei jedna trzecia wszystkich osób poniżej 16 roku życia również korzysta z platformy.

Gra cieszy się również popularnością wśród polskich dzieci. Trudno jednak oszacować jej skalę w naszym kraju, warto jednak wspomnieć, że w lutym Egmont Polska wprowadził do sprzedaży tytuł „Roblox. Nieoficjalny Magazyn”.

Moment na debiut wybrano nieprzypadkowo. W II kwartale w USA padł rekord wydatków na sektor gier wideo —  wyniósł aż 11,6 mld dol. To o 30 proc. więcej w skali roku.