CD Projekt ciągnie pandemia i… Netflix. Dobre wyniki giganta gier

Studio w pierwszym półroczu zwiększyło przychody o 70 proc., a wynik netto urósł niemal trzykrotnie. Zyski za sam drugi kwartał były nieco gorsze od oczekiwań analityków.

Publikacja: 03.09.2020 21:15

CD Projekt ciągnie pandemia i… Netflix. Dobre wyniki giganta gier

Foto: Bloomberg

W pierwszym półroczu 2020 r. grupa wypracowała 364 mln zł przychodów ze sprzedaży, o blisko 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Zysk netto wzrósł prawie trzykrotnie do 147 mln zł.

Wiedźmin napędza wyniki

Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu podkreśla, że poprawa wyników jest efektem m.in. utrzymującej się popularności „Wiedźmina 3” (pomaga mu serial Netflixa), w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach.

– Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy „Gwinta” użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu tego roku miał on swoją premierę na systemie Android. ”Wojna Krwi” trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy – podkreśla Nielubowicz. Dodaje, że do wyraźnej poprawy sprzedaży grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt zaskoczył nową grą. Kurs akcji szaleje

W samym drugim kwartale przychody CD Projektu wyniosły 171 mln zł, podczas gdy analitycy ankietowani przez PAP zakładali średnio 163,6 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 58,5 mln zł (o 6 proc. niższy od średniej prognozy), a zysk netto 54,8 mln zł (o 8,6 proc. niższy od konsensus). Z kolei w ujęciu roku do roku zarówno przychody jak i zyski za II kwartał są zdecydowanie wyższe.

Cyberpunk w listopadzie

Spółka w I półroczu  kontynuowała prace nad „Cyberpunkiem 2077”, którego premiera zaplanowana jest na 19 listopada. Ten termin został potwierdzony w raporcie za I półrocze.

„16 stycznia br. oraz 18 czerwca br. zarząd informował o podjęciu decyzji o przesunięciu daty premiery gry Cyberpunk 2077. Premiera naj nowszej produkcji studia ustalona jest na dzień 19 listopada 2020 r. Oba przesunięcia wynikały z potrzeby zapewnienia dodatkowego czasu na finalne dopracowanie gry, w tym testowanie oraz usunięcie znajdujących się w niej usterek i błędów” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w I półroczu 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł.

Zarząd CD Projektu podkreśla, że rynek gier ma bardzo dobre perspektywy. Prognozy Newzoo wskazują, że do 2023 roku globalna społeczność graczy będzie liczyć 3 miliardy osób. Pandemia, która doprowadziła w marcu do wprowadzenia w wielu krajach ograniczeń dotyczących mobilności, wpłynęła na zwiększone zainteresowanie grami.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt przesuwa premierę Cyberpunka. „Przepraszamy”

„Zgodnie z danymi sprzedażowymi gromadzonymi przez Interactive Software Federation  of  Europe,  przedstawionymi  podczas  wydarzenia  online  State  of  Game  organizowanego  przez GamesIndustry.biz, podczas 11‑tygodniowej kwarantanny wprowadzonej w Europie Zachodniej od drugiej połowy marca, wydatki na gry wideo były o 51 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r.” –czytamy w sprawozdaniu CD Projektu.

Wycena ponad 40 mld

W trakcie I półrocza notowania giełdowe studia urosły o 41proc., osiągając 30 czerwca wartość 394,9 zł. W analogicznym okresie WIG20 spadł o 18 proc., a WIG stracił 14 proc. Na koniec czerwca kapitalizacja studia wynosiła 38 mld zł. Od tego czasu urosła do ponad 42 mld zł.

Widać też mocny wzrost płynności. Łączna wartość obrotu akcjami w pierwszej połowie 2020 r. wyniosła 16,3 mld zł i była o 120 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2019 r. Średnia dzienna wartość obrotu wyniosła 131,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej znajdowała się na poziomie 60,6 mln zł. Istotnie zwiększyła się również średnia liczba transakcji na sesję – z 4014 do 7633.

W pierwszym półroczu 2020 r. grupa wypracowała 364 mln zł przychodów ze sprzedaży, o blisko 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Zysk netto wzrósł prawie trzykrotnie do 147 mln zł.

Wiedźmin napędza wyniki

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy