Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 17:10 Publikacja: 11.01.2022 01:29
Chmura przyciąga fanów gier wideo. Czy streaming zdominuje branżę cyfrowej rozrywki?
Foto: Shutterstock/REDPIXEL.PL
Spotify i Netflix nakreśliły trend – strumieniowanie treści, odpowiednio muzyki i filmów, w krótkim czasie „zabiło” sprzedaż płyt CD i DVD. Zjawisko to nie zrewolucjonizowało dotąd innej gałęzi cyfrowej rozrywki – rynku gier wideo. Analitycy spodziewają się jednak, że to kwestia czasu, a zmiany w tej branży już trwają.
– W ciągu pięciu–siedmiu lat nawet 90 proc. graczy wybierze cloud gaming. Dostęp do wielu tytułów na różnych urządzeniach jest korzystny dla wszystkich podmiotów działających na rynku gier wideo – przekonuje James Edwards, menedżer serwisu Boosteroid.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aż 90 proc. game deweloperów wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich projektach. Eksperci mówią o automatyza...
Polskie studio szykuje fanów do premiery kolejnej odsłony „Wiedźmina” – zaprezentowało właśnie fragment rozrywki...
CD Projekt zaprezentował demo technologiczne „Wiedźmina 4” podczas wydarzenia State of Unreal. Choć do premiery...
Napięcie związane z wojną za naszą wschodnią granicą i obawy o rozprzestrzenienie się konfliktu na nasze terytor...
Brytyjski deweloper Sports Interactive, twórca serii Football Manager poinformował o odwołaniu premiery najnowsz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas