Cloud gaming przyszłością rozrywki. Pomaga pandemia i 5G

Streaming gier na podobnej zasadzie jak muzyki czy filmów wciąż raczkuje, ale po takie rozwiązanie, zamiast stałych nośników, będzie sięgać 90 proc. graczy.

Publikacja: 11.01.2022 01:29

Chmura przyciąga fanów gier wideo.  Czy streaming zdominuje branżę cyfrowej rozrywki?

Chmura przyciąga fanów gier wideo. Czy streaming zdominuje branżę cyfrowej rozrywki?

Foto: Shutterstock/REDPIXEL.PL

Spotify i Netflix nakreśliły trend – strumieniowanie treści, odpowiednio muzyki i filmów, w krótkim czasie „zabiło” sprzedaż płyt CD i DVD. Zjawisko to nie zrewolucjonizowało dotąd innej gałęzi cyfrowej rozrywki – rynku gier wideo. Analitycy spodziewają się jednak, że to kwestia czasu, a zmiany w tej branży już trwają.

– W ciągu pięciu–siedmiu lat nawet 90 proc. graczy wybierze cloud gaming. Dostęp do wielu tytułów na różnych urządzeniach jest korzystny dla wszystkich podmiotów działających na rynku gier wideo – przekonuje James Edwards, menedżer serwisu Boosteroid.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?