Cloud gaming przyszłością rozrywki. Pomaga pandemia i 5G

Streaming gier na podobnej zasadzie jak muzyki czy filmów wciąż raczkuje, ale po takie rozwiązanie, zamiast stałych nośników, będzie sięgać 90 proc. graczy.

Publikacja: 11.01.2022 01:29

Chmura przyciąga fanów gier wideo.  Czy streaming zdominuje branżę cyfrowej rozrywki?

Chmura przyciąga fanów gier wideo. Czy streaming zdominuje branżę cyfrowej rozrywki?

Foto: Shutterstock/REDPIXEL.PL

Spotify i Netflix nakreśliły trend – strumieniowanie treści, odpowiednio muzyki i filmów, w krótkim czasie „zabiło” sprzedaż płyt CD i DVD. Zjawisko to nie zrewolucjonizowało dotąd innej gałęzi cyfrowej rozrywki – rynku gier wideo. Analitycy spodziewają się jednak, że to kwestia czasu, a zmiany w tej branży już trwają.

– W ciągu pięciu–siedmiu lat nawet 90 proc. graczy wybierze cloud gaming. Dostęp do wielu tytułów na różnych urządzeniach jest korzystny dla wszystkich podmiotów działających na rynku gier wideo – przekonuje James Edwards, menedżer serwisu Boosteroid.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont