Wydawcy GTA i FarmVille łączą siły. Gigantyczne przejęcie na rynku gier

Take-Two zapłaciło 12,7 mld dolarów za przejęcie producenta popularnych gier mobilnych Zynga. Gra idzie o dominację na rynku, który mocno zyskał na pandemii.

Publikacja: 10.01.2022 15:46

"Farmville" na FaceBooku

"Farmville" na FaceBooku

Foto: "Rz" Online

Firma Zynga, która powstała w 2007 roku w san Francisco, to twórca takich gier jak seria FarmVille czy Zynga Poker i Words with Friends.

Obie firmy łączą siły, by „umocnić pozycję lidera w branży mobilnej, najszybciej rozwijającego się rynku interaktywnej rozrywki” – napisano w komunikacie. Take-Two to twórca takich popularnych gier na konsole i pecety jak BioShock, Borderlands, Grand Theft Auto, NBA 2K czy Red Dead Redemption. Obie firmy podkreśliły w komunikacie, że dzięki połączeniu będą w stanie zdominować rynek mobilny i dostarczać kolejne interesujące produkcje.

W wyniku transakcji akcjonariusze Zyngi otrzymają 3,50 dol. w gotówce i 6,36 dol. w akcjach zwykłych Take-Two za każdą akcję Zyngi w obrocie na zamknięcie. Transakcja jest wyceniana na 9,86 dol. za akcję zwykłą Zynga – informuje agencja AP. Take-Two planuje, że umowa pomoże wprowadzić mobilne wersje niektórych jej gier na konsole i komputery osobiste, a także przewiduje około 100 mln dol. rocznych oszczędności w ciągu pierwszych dwóch lat po zakończeniu transakcji.

Czytaj więcej

Te gry mobilne w 2021 roku przyniosły najwięcej pieniędzy

Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale roku podatkowego Take-Two 2023, do 30 czerwca. Wymagana jest jeszcze zgody akcjonariuszy Take-Two i Zyngi, po tym jak uzyskała aprobatę zarządów obu firm.

Połączenie obu firm to już kolejna transakcja na rynku gier mobilnych, który jest wart około 180 mld dolarów. W 2020 roku Microsoft kupił Bethesdę, firmę stojącą za franczyzami Fallout i The Elder Scrolls, za 7,5 mld dolarów, podczas gdy Electronic Arts przejęło brytyjskiego producenta gier wyścigowych Codemasters za 1,2 mld dolarów w tym samym roku. W 2021 roku Tencent poinformował o kupnie brytyjskiego studia gier Sumo Group, a także Turtle Rock Studios, amerykańskiego twórcy gry o zombie Back4Blood. Rynek gier odnotował ogromny wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich kilku lat i został uznany za jednego ze „zwycięzców” pandemii Covid-19, po tym jak coraz więcej osób korzystało z tego tupu rozrywki, pozostając w domu w czasie kolejnych lockdownów.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką