Firma Zynga, która powstała w 2007 roku w san Francisco, to twórca takich gier jak seria FarmVille czy Zynga Poker i Words with Friends.

Obie firmy łączą siły, by „umocnić pozycję lidera w branży mobilnej, najszybciej rozwijającego się rynku interaktywnej rozrywki” – napisano w komunikacie. Take-Two to twórca takich popularnych gier na konsole i pecety jak BioShock, Borderlands, Grand Theft Auto, NBA 2K czy Red Dead Redemption. Obie firmy podkreśliły w komunikacie, że dzięki połączeniu będą w stanie zdominować rynek mobilny i dostarczać kolejne interesujące produkcje.

W wyniku transakcji akcjonariusze Zyngi otrzymają 3,50 dol. w gotówce i 6,36 dol. w akcjach zwykłych Take-Two za każdą akcję Zyngi w obrocie na zamknięcie. Transakcja jest wyceniana na 9,86 dol. za akcję zwykłą Zynga – informuje agencja AP. Take-Two planuje, że umowa pomoże wprowadzić mobilne wersje niektórych jej gier na konsole i komputery osobiste, a także przewiduje około 100 mln dol. rocznych oszczędności w ciągu pierwszych dwóch lat po zakończeniu transakcji.

Czytaj więcej

Te gry mobilne w 2021 roku przyniosły najwięcej pieniędzy

Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale roku podatkowego Take-Two 2023, do 30 czerwca. Wymagana jest jeszcze zgody akcjonariuszy Take-Two i Zyngi, po tym jak uzyskała aprobatę zarządów obu firm.

Połączenie obu firm to już kolejna transakcja na rynku gier mobilnych, który jest wart około 180 mld dolarów. W 2020 roku Microsoft kupił Bethesdę, firmę stojącą za franczyzami Fallout i The Elder Scrolls, za 7,5 mld dolarów, podczas gdy Electronic Arts przejęło brytyjskiego producenta gier wyścigowych Codemasters za 1,2 mld dolarów w tym samym roku. W 2021 roku Tencent poinformował o kupnie brytyjskiego studia gier Sumo Group, a także Turtle Rock Studios, amerykańskiego twórcy gry o zombie Back4Blood. Rynek gier odnotował ogromny wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich kilku lat i został uznany za jednego ze „zwycięzców” pandemii Covid-19, po tym jak coraz więcej osób korzystało z tego tupu rozrywki, pozostając w domu w czasie kolejnych lockdownów.