- Celujemy z dodatkiem w 2023 rok - powiedział podczas wieczornej telekonferencji prezes CD Projektu, Adam Kiciński. Szczegóły dotyczące tego dodatku na razie nie są znane. „Cyberpunk” zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Do tej pory sprzedał się w ponad 18 mln kopii. Są to szacunki bazujące na informacjach od dystrybutorów. Gra odniosła komercyjny sukces, ale oczekiwania były jeszcze większe. Rozczarowaniem okazały się w szczególności wersji na konsole. W zeszłym roku studio intensywnie pracowało nad usprawnieniami do gry, wydając łącznie osiem aktualizacji.
Zgodnie ze zaktualizowaną strategią na bieżący rok spółka zapowiedziała: wersję „Cyberpunka” na konsole nowej generacji (premiera odbyła się 15 lutego 2022 r.), wersję „Wiedźmina 3” na konsole nowej generacji, „Cyberpunk Edgherunners” (10-odcinkowy serial anime realizowany wspólnie ze Studio Trigger oraz Netfliksem) i projekt „Golden Nekker” (gra karciana dla jednego gracza rozszerzająca rozgrywkę znaną z „Gwinta”).
Przychody CD Projektu w 2021 r. wyniosły 888 mln zł, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż „Cyberpunka 2077”. Skonsolidowany zysk netto studia wyniósł 209 mln zł.
- Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów złotych i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln zł – podkreśla wiceprezes studia, Piotr Nielubowicz.
Czytaj więcej
Polscy producenci gier większość przychodów wypracowują w Europie Zachodniej i USA. Wojna na Wschodzie nie uderzy aż tak mocno w ich biznes. Coraz więcej studiów wstrzymuje sprzedaż gier w Rosji i na Białorusi.