- Celujemy z dodatkiem w 2023 rok - powiedział podczas wieczornej telekonferencji prezes CD Projektu, Adam Kiciński. Szczegóły dotyczące tego dodatku na razie nie są znane. „Cyberpunk” zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Do tej pory sprzedał się w ponad 18 mln kopii. Są to szacunki bazujące na informacjach od dystrybutorów. Gra odniosła komercyjny sukces, ale oczekiwania były jeszcze większe. Rozczarowaniem okazały się w szczególności wersji na konsole. W zeszłym roku studio intensywnie pracowało nad usprawnieniami do gry, wydając łącznie osiem aktualizacji.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią na bieżący rok spółka zapowiedziała: wersję  „Cyberpunka” na konsole nowej generacji (premiera odbyła się 15 lutego 2022 r.), wersję „Wiedźmina 3”  na konsole nowej generacji, „Cyberpunk Edgherunners” (10-odcinkowy serial anime realizowany wspólnie ze Studio Trigger oraz Netfliksem) i projekt „Golden Nekker”  (gra karciana dla jednego gracza rozszerzająca rozgrywkę znaną z „Gwinta”).

Przychody CD Projektu w 2021 r. wyniosły 888 mln zł, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż „Cyberpunka 2077”. Skonsolidowany zysk netto studia wyniósł 209 mln zł.

- Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów złotych i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln zł – podkreśla wiceprezes studia, Piotr Nielubowicz.

Czytaj więcej

To nie gra, to wojna. Ile studia tracą na inwazji Rosji na Ukrainę

Wyniki za sam czwarty kwartał 2021 r. okazały się lepsze od prognoz analityków. Zarówno na poziomie zysków jak i przychodów.

Na koniec lutego około połowa zatrudnionych osób w grupie pracowała nad nowymi projektami, w tym nad nową grą z serii „Wiedźmin”. Z kolei zespół wsparcia „Cyberpunka” stanowił około jednej dziesiątej załogi - jest podobnych rozmiarów jak zespół zajmujący się grą „Gwint”. Natomiast około 15 proc. pracowników zajmuje  się płatnym dodatkiem do „Cyberpunka”.

Raport roczny CD Projektu trafił na rynek w czwartek po sesji. W ciągu dnia akcje taniały w reakcji na wcześniejszą informację o przesunięciu, planowanej na drugi kwartał 2022 roku, premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji. Nowej daty nie podano.

- Decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu  - powiedział prezes Kiciński. Prace nad produkcją będą kontynuowane w oparciu o wewnętrzny zespół polskiego studia.

Sprzedaż wszystkich gier z serii „Wiedźmin” przekroczyła już imponującą liczbę 65 mln kopii, z czego największa część (ponad 40 mln sztuk) przypadła na trzecią część sagi.