Reklama

Gracze łapią się za portfele. Cios w producentów akcesoriów do gier

Boom w branży gamingowej trwa od lat, a zyskują na tym nie tylko producenci gier, ale także sprzętu dla graczy. Dość niespodziewanie rynek, przed którym od dawna mówi się, że są świetlane perspektywy, wyhamował.

Publikacja: 14.08.2022 15:58

Gracze łapią się za portfele. Cios w producentów akcesoriów do gier

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż akcesoriów gamingowych w czasie pandemii wystrzeliła – w 2021 r. popyt na myszy, klawiatury, słuchawki, czy głośniki dla fanów cyfrowej rozrywki wzrósł o 6 proc., a przychody branży sięgnęły aż 4,7 mld dol. Od początku br. rynek jednak nurkuje. Trudna sytuacja gospodarcza i inflacja przyczyniły się do mniejszego zainteresowania tą kategorią produktów.

Jak podaje Futuresource Consulting, gracze zasikają pasa, a w efekcie sprzedaż odpowiednich gadżetów stopnieje w całym 2022 r. (zarówno pod względem wartościowym, jak i ilościowym) o 2 proc. To na dotąd dynamicznie rozwijającym się rynku musi stanowić niemały szok. Analitycy uspokajają jednak i wskazują, że wciąż zainteresowanie tzw. urządzeniami peryferyjnymi pozostaje na wysokim poziomie. Prognozują przy tym, że – mimo tegorocznych spadków – wciąż sprzedaż będzie na pułapie powyżej wyników z 2020 r. Co więcej, Maxym Dmytriyev z Futuresource Consulting przewiduje, że dobra passa do branży wróci już wkrótce i w latach 2022-26 będzie można spodziewać się wzrostów popytu rzędu 11-12 proc. rocznie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gry & e-Sport
Rewolucja w grach: AI tworzy postacie, które myślą jak ludzie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gry & e-Sport
Cios dla graczy. Popularny menadżer piłkarski nie zostanie wydany
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama