Aktualizacja: 11.05.2025 21:55 Publikacja: 14.08.2022 15:58
Foto: Adobe Stock
Sprzedaż akcesoriów gamingowych w czasie pandemii wystrzeliła – w 2021 r. popyt na myszy, klawiatury, słuchawki, czy głośniki dla fanów cyfrowej rozrywki wzrósł o 6 proc., a przychody branży sięgnęły aż 4,7 mld dol. Od początku br. rynek jednak nurkuje. Trudna sytuacja gospodarcza i inflacja przyczyniły się do mniejszego zainteresowania tą kategorią produktów.
Jak podaje Futuresource Consulting, gracze zasikają pasa, a w efekcie sprzedaż odpowiednich gadżetów stopnieje w całym 2022 r. (zarówno pod względem wartościowym, jak i ilościowym) o 2 proc. To na dotąd dynamicznie rozwijającym się rynku musi stanowić niemały szok. Analitycy uspokajają jednak i wskazują, że wciąż zainteresowanie tzw. urządzeniami peryferyjnymi pozostaje na wysokim poziomie. Prognozują przy tym, że – mimo tegorocznych spadków – wciąż sprzedaż będzie na pułapie powyżej wyników z 2020 r. Co więcej, Maxym Dmytriyev z Futuresource Consulting przewiduje, że dobra passa do branży wróci już wkrótce i w latach 2022-26 będzie można spodziewać się wzrostów popytu rzędu 11-12 proc. rocznie.
Brytyjski deweloper Sports Interactive, twórca serii Football Manager poinformował o odwołaniu premiery najnowsz...
Chciałem, aby fotele Diablo Chairs stały się symbolem stylu, odważnego designu i niezawodności. Bez wątpienia by...
Zeszły rok był pełen rozczarowań. Ten zapowiada się ciekawiej. Gracze czekają na premierę „The Alters” i wieści...
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatnicz...
Przychody ze sprzedaży "Frostpunka 2" od 11 bit studios przekroczyły już nakłady poniesione na produkcję i marke...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas