Świat cyfrowej rozrywki coraz częściej przenika się ze światem wielkiego ekranu. Choć już dziś gry wideo generują większe przychody i przyciągają szerszą publikę niż kina czy platformy streamingowe, to wizja budowy IP (własności intelektualnej w postaci gry), z potencjałem rozwoju właśnie o widzów, rozpala głowy game developerów. Trend nie jest nowy, ale jeszcze nigdy nie był tak dynamiczny. W Polsce ścieżki wytyczył CD Projekt, ale Hollywood ciągnie już kolejne rodzime studia, w tym Bloober Team i CI Games.
Powstaną filmy o medium i snajperze?
Czy powstaną film sensacyjne i fantasy na bazie gier „Sniper Ghost Warrior” lub „Lords of the Fallen”? Niewykluczone. Jeden z największych producentów gier w naszym kraju ogłosił nową strategię, która zakłada dostosowywanie swoich kluczowych tytułów do nowych formatów. Chodzi m.in. właśnie o filmy oraz TV. Spółka szczegółów nie zdradza, ale nie trudno wyobrazić sobie ekranizację jej kluczowych tytułów.
– Szukamy firm, które mają duże doświadczenie w tych formatach i pomogłyby nam przenieść do nich nasze IP – zapowiada Marek Tymiński, prezes CI Games.
Studio poszłoby więc w ślady CD Projektu, który pokazał, że w tej branży znalezienie synergii z innymi kanałami sektora rozrywki to przepis na sukces. Twórcy „Wiedźmina” i „Cyberpunka” nawiązali współpracę z Netfliksem, w efekcie czego powstał popularny serial „Anime Cyberpunk: Edgerunners” (zadebiutował na platformie 13 września br.). Wcześniej wsparcie – za sprawą netfliksowego serialu – dostała wspomniana gra o przygodach Geralta z Rivii (przy czym polskie studio nie było stroną uczestniczącą w produkcji filmu). CD Projekt nie zamierza na tym poprzestać i deklaruje ekspansję franczyz w stronę ekranu, zarówno małego, jak i dużego. Spółka w zaktualizowanej strategii oficjalnie podała, że „przygląda się możliwościom, które oferuje przemysł filmowy i telewizyjny”. Przedstawiciele game developera wskazują, że serial „Anime Cyberpunk: Edgerunners”, który powstał we współpracy z japońskim Studio Trigger, dowiódł, iż „tworzenie wysokiej jakości treści dla fanów jest słuszną drogą”. – Robimy to wszystko, by zapewnić nowe, ekscytujące sposoby na kontakt z naszymi markami – zaznacza Michał Nowakowski, członek zarządu CD Projektu, odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Czytaj więcej
„Chrobry. Historia sprzed 1000 lat” – tak ma nazywać się gra wideo promująca polską historię i postawy patriotyczne. Przynajmniej taki jest cel finansowania, jakiego producentowi tytułu udzieli Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.