Polscy producenci gier marzą o Hollywood. Czas na ekranizacje

Komercyjny sukces serialu Netflixa „Wiedźmin” sprawił, iż game developerzy nad Wisłą planują ekranizację swoich tytułów. Kilka filmów mogłoby być hitami.

Publikacja: 08.11.2022 01:00

Moda na tworzenie ekranizacji gier nabiera rozpędu. Dla studiów filmowych to szansa na stworzenie ka

Moda na tworzenie ekranizacji gier nabiera rozpędu. Dla studiów filmowych to szansa na stworzenie kasowego hitu, jak np. „Lara Croft. Tomb Rider”, a dla studiów gamingowych – nowe źródło przychodów

Foto: shutterstock

Świat cyfrowej rozrywki coraz częściej przenika się ze światem wielkiego ekranu. Choć już dziś gry wideo generują większe przychody i przyciągają szerszą publikę niż kina czy platformy streamingowe, to wizja budowy IP (własności intelektualnej w postaci gry), z potencjałem rozwoju właśnie o widzów, rozpala głowy game developerów. Trend nie jest nowy, ale jeszcze nigdy nie był tak dynamiczny. W Polsce ścieżki wytyczył CD Projekt, ale Hollywood ciągnie już kolejne rodzime studia, w tym Bloober Team i CI Games.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10