Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

AFP

Zaczęły się największe w Europie targi branżowe Gamescom. Polskie studia bez kompleksów konkurują tam z globalnymi gigantami. W sieci pojawiło się już wiele zapowiedzi, zwiastunów i prezentacji.

Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem targów nowymi informacjami podzielił się największy polski twórca gier: CD Projekt. Zapowiedział „Cyberpunka” na Google Stadia (platforma umożliwiająca rozgrywkę na szerokiej gamie urządzeń) i ujawnił datę premiery trzeciej części „Wiedźmina” na Nintendo Switch – ukaże się ona w dystrybucji cyfrowej oraz pudełkowej 15 października. Osoby odwiedzające tegoroczny Gamescom będą mogły same sprawdzić nową wersję tytułu. Jest on obecnie dostępny w przedsprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko Keanu Reeves w polskim Cyberpunku. Aktorzy idą do gier

Z kolei „Cyberpunk 2077” ukaże się 16 kwietnia 2020 r. na PC, Xbox One i PlayStation 4. Premiera wersji na Google Stadia odbędzie się również w 2020 r. – ale szczegóły na temat tego wydania zostaną podane później.

„Cyberpunk” jest największą grą w historii CD Projektu. W trakcie targów, 23 sierpnia, odbędą się pierwsze kwalifikacje oficjalnego konkursu związanego z tą grą. Zwycięstwo w kwalifikacjach gwarantuje udział w finale, w którym łączna pula nagród wynosi 30 tys. dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

Do Kolonii pojechało też CI Games, które pokazuje tam czwartą część „Snipera” oraz dwa tytuły z wydawnictwa spod szyldu United Label: „Röki” i „Eldest Souls”. Warto odnotować informację, która napłynęła na rynek w poniedziałek wieczorem: „Röki” będzie promowane przez Nintendo. Świadczy o tym fakt, że gra znalazła się wśród zapowiedzi produkcji na konsolę Switch.

– Cieszę się bardzo, że jeszcze przed premierą pierwszej gry z portfolio United Label zostaliśmy docenieni przez Nintendo. „Röki”, tworzone przez angielskie studio Polygon Treehouse, trafiło do grupy najważniejszych gier indie (gry niezależne – red.) na nadchodzący sezon jesień–zima. Nie oznacza to jeszcze sukcesu samej gry, ale jest jego istotnym wsparciem – mówi Marek Tymiński, szef CI Games.

CZYTAJ TAKŻE: USA znów największym rynkiem. Chiny w tyle

Jak podkreśla Hanna Marszałkowska, reprezentująca Game Industry Conference, w tym roku Polska bije wszystkie rekordy w ramach stoiska narodowego, organizowanego przez GIC oraz długą listę partnerów. Całość stoiska zamyka się w 320 m kw., z czego dużą nowością jest 100 m kw. w tzw. strefie entertainment. Na stoisku jest 34 wystawców – począwszy od najmniejszych podmiotów, które skorzystały z programu stypendialnego, aż po dużych wydawców, którzy sami pokrywają swoje koszty. Eksperci spodziewają się, że co najmniej drugie tyle firm skorzysta z przygotowanej dla nich strefy spotkań biznesowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes YouTube to daleka krewna premiera Morawieckiego. Odwiedzi Warszawę w święto niepodległości

Susan Wojcicki, posiadająca polski paszport prezes serwisu YouTube, ma odwiedzić Warszawę na 100-rocznicę polskiej ...

Hakerzy ukradną pieniądze, ale nie wliczysz tego w koszty

Firma nie rozliczy w kosztach straty finansowej, kiedy urzędnicy stwierdzą, że za słabo się ...

Czy król kryptowalut wyjdzie z dołka?

Analitycy prognozują w tym roku wzrost liczby inwestujących w bitcoina i to nie tylko ...

Polscy twórcy gier chcą wstrząsnąć niemieckim Gamescomem

We wtorek w niemieckiej Kolonii ruszają największe w Europie, coroczne branżowe targi. Polskie studia ...

Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Prawie 100 proc. dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane. Aż ...

Sztuczna inteligencja otrzyma zmysł dotyku

„Naukowcy z uczelni MIT stworzyli rękawicę wypełnioną mikro czujnikami, które zbierają dane z przedmiotów, ...