Na poznańskiej Arenie. Gwiazdą nie tylko Cyberpunk

PGA, Facebook, mat. pras.

Tegoroczna edycja Poznań Game Arena zapowiada się na jeszcze większy sukces frekwencyjny niż edycja z 2018 r. Jeśli rekord zostanie pobity, to w znacznej mierze dzięki pokazom polskiej wersji gry “Cyberpunk 2077” od studia CD Projekt RED.

W zeszłym roku teren Międzynarodowych Targów Poznańskich odwiedziło ponad 76 tys. osób. Sądząc po liczbie uczestników w trakcie drugiego dnia, przypadającego na sobotę, ta liczba może zostać przekroczona. Nie powinno to dziwić, ponieważ tegoroczna edycja oferowała sporo różnorodnych atrakcji – zarówno konsumenckich, jak i wydawniczych.

Największym wydarzeniem pozostaje specjalnie wydzielone stoisko CD Projekt RED, w którym prezentowano półgodzinny fragment rozgrywki “Cyberpunk 2077”. W jego ramach widzom zaprezentowano dwa sposoby przejścia wybranej misji. Jeden z nich opierał się na skradaniu i korzystaniu z umiejętności hakerskich, drugi z kolei był siłowy, gdzie sterowany bohater wykorzystywał przede wszystkim siłę mięśni i swojego arsenału.

CZYTAJ TAKŻE: Zaskakujący raport: Na gry mocno skąpimy

Lokalizacja brzmiała przekonująco, dodatkowo Michał Żebrowski w rolę granego przez Keanu Reevesa Johnny’ego Silverhanda jest trafionym wyborem. Ciekawym zabiegiem jest pozostawienie ścieżek językowych w innym niż angielskim języku. W trakcie pokazu niektóre postaci mówiły w języku kreolskim, który był tłumaczony przez pojawiające się na ekranie dialogi. Celem ma być immersja – kierowana przez nas postać ma wgrany chip translatorski.

mat. pras. Facebook

Kolejki na półgodzinny pokaz sięgały kilkudziesięciu metrów, można zatem spodziewać się, że stoisko polskiego studia odwiedziło minimum kilka tysięcy osób.

Oprócz twórców serii “Wiedzmin” na PGA można było odwiedzić stoiska innych polskich deweloperów. 11 Bit Studios oddało do dyspozycji uczestników stanowiska do gry w wersję konsolową ich produkcji “Frostpunk”, można było również zobaczyć produkcje, nad którymi pracowali jako wydawca, czyli “Children of Morta” i “Monnlighter”. All In! Games planujący swój debiut na GPW przez połączenie ze spółką Setanta, pokazało na stoisku takie produkcje, jak intensywna gra akcji utrzymana w cyberpunkowym duchu “Ghostrunner” czy kooperacyjną grą “Tools Up!”, w której ze znajomymi remontujemy dom.

CZYTAJ TAKŻE: Tego jeszcze nie było. Powstanie hybryda gry i sieci społecznościowej

Udział w krajowych targach branżowych pozwala na pokazanie naszych gier graczom i prasie z Polski. – To najlepsza okazja by gracze mogli na żywo przetestować gry – a dla nas jest to ważne, bo dzięki temu uczymy się jak udoskonalić swoje produkcje. Tego typu otwarte wydarzenia są dobrą okazją do budowania społeczności. Twórcy też mogą skorzystać z bezpośredniego kontaktu z odbiorcą docelowym, usłyszeć miłe komentarze – taki pozytywny feedback pomaga szczególnie w projektach, których cykl produkcyjny trwa kilka lat. Udział w PGA stwarza też możliwość, aby pokazać inwestorom i uczestnikom rynku kapitałowego nasze portfolio wydawnicze oraz osiągnięcia i dalsze plany rozwoju – ocenia Artur Górski, przedstawiciel All In! Games.

mat. pras.

Nie zabrakło także zagranicznych wydawców. Na stoisku Nintendo można było przetestować nową wersję konsoli Switch, czyli Switch Lite oraz ograć blisko 30 różnych tytułów. Ubisoft zaprezentował z kolei nową część serii “Ghost Recon”, a Bethesda przywiozła nową część kultowej serii “Doom” z podtytułem “Eternal”, która trafi do sprzedaży w 2020 r.

Oprócz wydarzeń konsumenckich na PGA rozdano również nagrody CEEGA dla najlepszych produkcji Europy Środkowo-Wschodniej. W 9 kategoriach rywalizowały ze sobą studia ze Słowacji, Polski, Chorwacji czy Czech. Oto lista zwycięzców:

Najlepsza gra – Mordhau, studio Triternion

Najlepsza gra mobilna – Tanks a lot, studio BoomBit

Najlepsza narracja w grze – Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści, studio CD Projekt RED

Najlepszy projekt gry – Book of Demons, studio Thing Trunk

Najlepsza oprawa dźwiękowa – My Brother Rabbit, studio Artifex Mundi

Najlepsze oprawa wizualna – Blood Will be Spilled, studio Doublequote Studio

Najlepsza technologia – Space Engineers, studio Keen Software House

Ukryty klejnot dla najciekawszej pominiętej gry- Feudal Alloy, studio Attu Games

Wybór Chin – World War 3, studio The Farm 51

Ostatnia nagroda jest z pewnością jedną z najciekawszych. Polskie studio wygrało nagrodę dla najlepszej gry z regionu według użytkowników serwisu Sina Games. Sina Corp, jedną z największych korporacji medialnych w Chinach, właściciela Weibo, czyli lokalnego Twittera. Liczba użytkowników usług Sina Corp przekracza 500 mln.

CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko Keanu Reeves w polskim Cyberpunku. Aktorzy idą do gier

Poznańskie targi to największa tego typu impreza w Polsce. Tegoroczna edycja tylko potwierdza, jak ważna jest na mapie growych wydarzeń w naszym kraju. Nie tylko dla graczy.

mat. pras.

– Udział w Targach PGA to na pewno dobra okazja na networking środowiska gamingowego, w tym możliwość poznania nowych deweloperów. Dla takiej firmy jak nasza dodatkową wartością jest także wymiana doświadczeń pomiędzy praktykami z branży, zarówno z tych większych, jak i mniejszych spółek – ocenia Mateusz Zawadzki, prezes Ultimate Games.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znajdziesz miłość dzięki… lodówce Samsunga

Samsung stworzył usługę „Refrigerdating”, która działa jak portal randkowy, ale łączy ludzi na podstawie ...

Serwisy aukcyjne i marketplace polskim fenomenem

Polska jest jednym z krajów z najwyższym udziałem serwisów aukcyjnych oraz platform marketplace w ...

Giganci sieci wchodzą w sklepy. Centrum handlowe AliExpress w Polsce?

Platforma AliExpress otworzyła niedawno pierwszy europejski salon w Madrycie, w planach ma kolejne takie ...

Nie jesteśmy gotowi na rewolucję dronów

Polska z zakorkowanymi miastami i rozkopanymi drogami, wydaje się być idealnym krajem dla transportu ...

Tinder stworzył funkcję chroniącą użytkowników LGBT+

Najpopularniejsza aplikacja randkowa wprowadza nową funkcję „Traveller Alert”. Będzie wyświetlać ostrzeżenia podróżującym do jednego ...

Watykan wypuścił e-różaniec. Kliknij, by się pomodlić

Click to Pray to hasło e-Różańca, czyli „smart” gadżetu prosto z Watykanu. Inteligentne technologie ...