Polacy znaleźli Świętego Graala świata gier

mat. pras.

Jednym z największych wyzwań przy tworzeniu gier jest użycie dobrej sztucznej inteligencji. Firma QED Software stworzyła rozwiązanie o nazwie Grail, które tworzy wiarygodne postacie.

– Grail powstał z potrzeby. Jesteśmy matematykami i fizykami z wykształcenia, każdy z nas chciał zrobić coś wyjątkowego, przełomowego. Mając doświadczenie w uczeniu maszynowym i kilku pasjonatów gier w zespole, uznaliśmy, że połączymy ze sobą te dwie rzeczy – tłumaczy Piotr Biczyk, dyrektor strategiczny firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja zawsze wie, kto wygra wybory

Sztuczna inteligencja w grach tak naprawdę nie jest aż tak zaawansowana, pomimo rozwoju tej branży od tylu dekad. Ciągle opiera się na drzewach decyzyjnych, które są przewidywalne i których można się nauczyć. Przez to na przykład w strategiach po jakimś czasie komputerowego przeciwnika można bardzo szybko rozgryźć, bo w każdej rozgrywce gra podobnie.

A implementacja technik matematycznych może sprawić, że taki przeciwnik uczy się gracza, reaguje na jego zachowanie i sam zachowuje się ludzko, wiarygodnie. Dzięki temu rozgrywka też tak szybko się nie nudzi. Inne zastosowanie to użycie AI zachowującej się w sposób zbliżony do człowieka, łącznie z popełnianiem błędów. Celem firmy nie jest stworzenie przeciwnika perfekcyjnego, z którym zawsze się przegrywa, ale zachowującego się w sposób wiarygodny.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

Grail oszczędza pieniądze, bo nie trzeba za każdym razem tworzyć AI postaci od zera. Pozwala też na znaczne ograniczenie roboczogodzin. Tygodnie czy miesiące spędzone na opracowaniu i implementacji drzew decyzyjnych są znacznie skrócone. Wystarczy „załadować” rozwiązanie. – Chyba najlepszą rekomendację wydało nam studio Destructive Creations odpowiedzialne za grę „Ancestors: Legacy”. Użyli naszego rozwiązania w wersji sieciowej. Powiedzieli, że gdyby znali je wcześniej, pojawiłoby się też w kampanii dla pojedynczego gracza – wspomina Piotr Biczyk.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rynek gier zanurzy się w chmurze

Streaming w chmurze i rosnące marże największych studiów kosztem platform dystrybucyjnych – w tym ...

Fundusz z Doliny Krzemowej inwestuje w warszawski startup od robotów

Aż 33 mln zł (8,6 mln dol.) zebrała od inwestorów spółka Nomagic, i to ...

Składane ekrany to rewolucja. Po Samsungu wprowadzą je inni producenci

Galaxy Fold jest nieporęczny, brzydki i drogi. Mimo to najnowszy sprzęt Samsunga stanowi przełom ...

Inteligentne kamery zmierzą poziom zadowolenia klienta

Urząd ds. dróg i transportu (RTA) w Dubaju zainstalował kamery mające mierzyć poziom zadowolenia ...

Nie jesteśmy gotowi na rewolucję dronów

Polska z zakorkowanymi miastami i rozkopanymi drogami, wydaje się być idealnym krajem dla transportu ...

Dania matecznikiem cobotów. Te roboty to przyszłość przemysłu

Odense, trzecie pod względem wielkości miasto w Danii, chce być jednym z globalnych liderów ...