„Plaga” rozprzestrzenia się szybciej niż chiński koronawirus

Epidemia koronawirusa w Hongkongu
Bloomberg

Gdy śmiertelny wirus rozprzestrzenia się w Chinach, rekordy popularności bije aplikacja mobilna, która pozwala graczom na symulację epidemii patogenu. „Plaga”, bo tak brzmi jej nazwa (z ang. „Plague Inc.”), znalazła się właśnie na szczycie listy pobrań dla systemu iOS.

Gigantyczne zainteresowanie to efekt koronawirusa, który stanowi poważne zagrożenie epidemiologiczne już nie tylko dla Chinach. Dotarł on bowiem również do Wietnamu, Korei Południowej, Japonii, Tajlandii, czy Hongkongu.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy

Strategiczna gra autorstwa brytyjskiego studia Ndemic Creations nie jest nowa – dostępna jest już od 2012 r. Spółka na swoich stronach podaje, że pobano ją ponad 700 mln razy. Zasady „zabawy” są dość kontrowersyjne. Gracz ma możliwość wyboru patogenów, tworzenia wirusów i ich mutacji, a także opracowywania sposobów na jak najbardziej skuteczne zarażenie i zlikwidowanie jak największej populacji na Ziemi.

„Plaga” już może aspirować do miana jednej z najpopularniejszych płatnych gier mobilnych w historii. Wyprzedziła nawet „Minecrafta”. We Francji, Hiszpanii, czy Włoszech jest na pierwszej pozycji. W Australii, Brazylii, czy Niemczech ma drugie miejsce, a w USA i Wlk. Brytanii – trzecie.

mat. pras.

Twórcy gry wydali już oświadczenie w kontekście koronawirusa w Chinach. Jak sami przyznają dostali wiele pytań od graczy i mediów, dlatego muszą wytłumaczyć, że nie stworzyli tytułu, by zbijać popularność na tragedii. „Plague Inc. istnieje od ośmiu lat i za każdym razem, gdy dochodzi do wybuchu choroby, obserwujemy wzrost liczby graczy. Ludzie starają się dowiedzieć więcej na temat rozprzestrzeniania się chorób i zrozumieć złożoność epidemii wirusowych” – czytamy.

Ndemic Creations wyjaśnia, że gra została zaprojektowana tak, by była realistyczna i zawierała wiele informacji na temat zagrożeń. „Pamiętaj jednak – „Plague Inc.” to gra, a nie model naukowy, a obecna epidemia koronawirusa to bardzo realna sytuacja, która dotyka ogromną liczbę ludzi. Zawsze zalecamy, aby gracze otrzymywali informacje bezpośrednio od lokalnych i globalnych organów ds. zdrowia” – apeluje brytyjskie studio.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przez ocean bez załogi. Supertrimaran z polskiej stoczni

Nowoczesna technologia, między innymi z polskiej stoczni, pomoże w uczczeniu 400. rocznicy przepłynięcia Atlantyku ...

Zbyt męska twarz polskiej branży IT

Tylko co siódmy specjalista ds. IT w Polsce jest kobietą. To sporo poniżej unijnej ...

WhatsApp walczy z plotkami i fake newsami

Należąca do Facebooka aplikacja WhatsApp postanowiła walczyć z masowym rozpowszechnianiem plotek i fałszywych informacji. ...

Domy zachowują się jak ludzie

Włączają i wyłączają światło, sterują roletami, regulują temperaturę, alarmują o włamaniu, produkują energię, a ...

Nie wszyscy programiści będą zarabiać krocie. Kto będzie na topie?

Specjaliści IT, na czele z deweloperami, długo będą w czołówce poszukiwanych pracowników. Najlepiej opłacani ...

9 listopada to Europejski Dzień Wynalazców. Czy mamy powody do świętowania?

MIT Technology Review ogłosiło coroczną listę „Innovators Under 35”, w której wskazano 35 wyróżniających ...