Polski producent gier szuka pracowników. Nowa gra co rok

Zarząd 11 bit studios deklaruje, że trwająca pandemia nie zaburza prac studia. Obecnie przygotowuje ono trzy gry własne (w tym „Projekt 8”), które trafią do sprzedaży w kolejnych latach.

Publikacja: 26.03.2020 13:53

Polski producent gier szuka pracowników. Nowa gra co rok

Foto: mat. pras.

– Znacznie przybliża nas to do realizacji głównego celu naszej średnioterminowej strategii, czyli premiery jednej własnej gry co 12-18 miesięcy – ocenia prezes. Przypomina, że w przeszłości premiery spółki dzieliły znacznie dłuższe przerwy.

11 bit studios rozwija też wydawnictwo, które w 2019 r. odpowiadało za około 40 proc. przychodów. W portfelu wydawniczym spółka ma obecnie trzy nowe tytuły.

W planach jest zwiększenie zatrudnienia. Do końca tego roku liczba pracowników powinna wzrosnąć do 190-200. Spółka sygnalizuje, że w nowym biurze, do którego przeniosła się miesiąc temu, znajdą się miejsca pracy dla ponad trzystu osób.

CZYTAJ TAKŻE: 11 bit studios wierzy we „Frostpunka”. Kolejny ma być „Projekt 8”

Kapitalizacja 11 bit studios wynosi obecnie 820 mln zł. W czwartek przed południem kurs spada o niespełna 1 proc. do 360 zł.

Spółka podała, że w całym 2019 r. spółka wypracowała 71,2 mln zł przychodów i 21,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 82,1 mln zł oraz 37,5 mln zł. Przepływy z działalności operacyjnej urosły z 39 mln zł do 41,6 mln zł.

– Na koniec grudnia nasze aktywa finansowe, czyli gotówka, lokaty bankowe i należności handlowe, miały wartość prawie 100 mln zł. W ciągu ostatniego roku powiększyły się o przeszło 41 proc. – podkreśla, cytowany w komunikacie Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

Przypomina, że wynik netto za 2019 rok byłby jeszcze wyższy gdyby nie rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za 2019 rok wspomniane rezerwy miały wartość ponad 8,1 mln zł. Z drugiej strony pozytywny wpływ na wyniki studia miały ulgi podatkowe o łącznej wartości 2,9 mln zł (w tym IP Box).

– Znacznie przybliża nas to do realizacji głównego celu naszej średnioterminowej strategii, czyli premiery jednej własnej gry co 12-18 miesięcy – ocenia prezes. Przypomina, że w przeszłości premiery spółki dzieliły znacznie dłuższe przerwy.

11 bit studios rozwija też wydawnictwo, które w 2019 r. odpowiadało za około 40 proc. przychodów. W portfelu wydawniczym spółka ma obecnie trzy nowe tytuły.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt