Celem spółki jest powiększanie portfela gier, zwiększenie ich różnorodności oraz współpraca z zewnętrznymi podmiotami. Akcje drożeją.
Zarząd podał informację o przyjęciu nowej strategii na 2020 r. i lata następne. Celem jest powiększanie portfela o 2-3 gry z tzw. segmentu mid-core rocznie oraz dużą liczbę gier z segmentu casual.
„Gry z obu segmentów będą̨ produkowane wewnętrznie, zlecane zewnętrznym producentom, lub pozyskiwane za pośrednictwem programu wydawniczego. Głównymi kanałami dystrybucji będą sklepy Apple App Store oraz Google Play, natomiast wiodącym modelem biznesowym free2play – w zakresie mikropłatności oraz monetyzacji reklamowej” – czytamy w raporcie.
CZYTAJ TAKŻE: Nadchodzi apokalipsa zombie. Vivid Games odkrywa karty
Spółka zapowiedziała też poszerzenie sieci dystrybucji i testy nowych modeli biznesowych. Chce jednocześnie koncentrować się na najlepszych tytułach, co w efekcie prowadzić ma do zwiększania przychodów ze sprzedaży. Te za maj wyniosły 3,18 mln zł, a narastająco od stycznia sięgnęły 11,4 mln zł. Z kolei skonsolidowany zysk netto za maj 2020 r. wyniósł szacunkowo 0,58 mln zł i prawie 2,1 mln zł w ujęciu narastającym.
„Wyniki wskazują na brak zagrożenia dla realizacji prognozy dotyczącej przychodów i wyniku za rok 2020 opublikowanej 5 listopada 2019 r.” – czytamy w raporcie.
Vivid Games w tym roku miał wykupić obligacje, ale nie udało mu się pozyskać finansowania – zarząd podkreśla, że był to skutek trudnej sytuacji na rynkach, spowodowanej wybuchem pandemii. Problemy z wykupieniem obligacji zmusiły bydgoską spółkę do rozpoczęcia postępowania restrukturyzacyjnego. W dniu 8 maja sąd wydał postanowienie w sprawie przeprowadzenia głosowania nad układem w trybie pisemnego zbierania głosów, z pominięciem zwoływania zgromadzenia wierzycieli.
Ponad 4 proc. do 1,65 zł zyskują dziś notowania Vividu.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.