Przyspiesza kampania „Cyberpunka”. CD Projekt widzi „ogromny potencjał”

Bloomberg

W trzecim kwartale studio wypracowało 105 mln zł przychodów i ponad 23 mln zł zysku netto. Wyniki za czwarty kwartał zdeterminuje już premiera „Cyberpunka”. Jej termin został podtrzymany.

Przychody CD Projektu w III kwartale rok do roku wzrosły o niemal 13 proc., zysk operacyjny o niemal 70 proc., a zysk netto aż o 57 proc. (do 23,4 mln zł). – Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą Gwint oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze recenzje „Cyberpunka”. Podziw, ale i rozczarowanie walką

W III kwartale wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły 52 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 523 mln zł. Studio podkreśla, że kampania promocyjna gry wkracza w finalną fazę. W ubiegłym tygodniu dziennikarze branżowi mieli możliwość zagrania w 16-godzinny fragment Cyberpunka w ramach drugiego etapu pokazów najnowszej produkcji studia.

– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka – ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – zapowiada  Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

IBM rezygnuje z technologii rozpoznawania twarzy. Bo wspiera rasizm

Amerykański koncern rezygnuje z rozwijania technologii rozpoznawania twarzy i wzywa Kongres do reformy policji ...

Kupujemy mniej PC, komórek i tabletów. Jest jednak jeden hit

Popyt na taki sprzęt, jak komputery PC, telefony komórkowe i tablety w tym roku ...

Mark Zuckerberg zaskoczył. Facebook wraca do korzeni

Koncern Marka Zuckerberga wprowadza na rynek nowy produkt o nazwie Campus. Pod taką nazwą ...

Australia: za cyberatakiem na parlament stały Chiny

Australijskie służby wywiadowcze ustaliły, że za cyberatak na parlament i trzy największe partie polityczne ...

Hotele potrzebują nowych technologii

Interaktywne tablice w salach konferencyjnych, dotykowe ekrany informacyjne w recepcji oraz centrum zarządzania hotelowym ...

Kieszonkowy tester z Wrocławia szybko wykryje koronawirusa

Polacy pracują nad mobilnym systemem identyfikacji patogenów. Ich nowatorskie urządzenie ma wejść do komercyjnej ...