CD Projekt łata Cyberpunka. „Prawdziwy szał przed nami”

AFP

Patch 1.1, aktualizacja styczniowa, czyli pierwszy duży zestaw poprawek, trafił właśnie do graczy. Oceny gry poprawiają się i do końca tego kwartału gra powinna wrócić do sklepu Sony – uważają eksperci.

Aktualizacja ma poprawić wydajność i zoptymalizować grę, zwłaszcza na konsolach. Kolejny zestaw poprawek ma być dostępny w lutym.

– Uważam, że dzięki zapowiadanym patchom oceny „Cyberpunka” ulegną poprawie i pozwolą mu wrócić do sklepu Sony do końca pierwszego kwartału 2021 r., a za tym też powróci sprzedaż wersji konsolowych. Ponadto takie czynniki jak budująca się baza konsol nowej generacji, dodatkowa zawartość  w postaci zarówno darmowych jak i płatnych DLC do gry oraz wersja „CP2077” na next-geny będą miały wpływ na to, iż popyt przesunie się na 2021 rok – uważa Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM. Jego zdaniem  sprzedaż produkcji Redów jest w stanie utrzymywać się przez lata na wysokim poziomie.

CZYTAJ TAKŻE: Pracownicy CD Projekt: „Cyberpunk” jak jazda pociągiem bez torów

Przypomnijmy, że Sony usunęło do odwołania cyfrową wersję „Cyberpunka” ze sprzedaży z PlayStation Store, a Microsoft uprościł politykę zwrotów.

Dopiero teraz, gdy emocje zaczęły opadać, przebijają się opinie, że „Cyberpunk 2077” to gra z doskonałą fabułą, niezliczoną ilością smaczków i ogromnym potencjałem na dalszy rozwój.

– Ciężko więc stwierdzić, kto był rzeczywistym źródłem negatywnych opinii o grze i czy na pewno byli to gracze, który poświęcają jej średnio niemal 45 godzin (według informacji ze strony Steam Database) – komentuje Jarosław Zeisner z BTC Studios. Dodaje, że nie znamy dokładnych planów CD Projektu co do  „Cyberpunka”, jednak już dzisiaj można dostrzec potencjał tego tytułu i różne kierunki, w których może być dalej rozwijany.

– Jeśli tylko studio sprawnie upora się z istniejącymi błędami, to możemy podejrzewać, że prawdziwy „szał na Cyberpunka” dopiero przed nam – uważa Zeisner.

Historia pokazuje, że błędy w dużych tytułach z gatunku AAA nie są tylko domeną CD Projektu. A jeśli już trzymać się tej firmy, to warto przypomnieć sobie jej największy hit: „Wiedźmina 3”, który w dniu premiery, też nie był grą doskonałą.

CZYTAJ TAKŻE: Założyciel CD Projektu kaja się za Cyberpunka. Praca zdalna zaszkodziła

– Zdarzało się, że postacie w grze czasami poruszały się jak w Ministerstwie Głupich Kroków albo konie chodziły w powietrzu. Błędy zostały poprawione, a liczba sprzedanych kopii do końca 2019 roku przekroczyła 28 mln sztuk – podkreśla Piotr Żółkiewicz, zarządzający funduszem Zolkiewicz & Partners Inwestycji w Wartość FIZ.  Na świecie są też inne przypadki gier, które rozczarowały graczy i jednocześnie sprzedały się w milionach egzemplarzy. Przykładem może być gra „Battlefield V”, która wydana we wrześniu 2018 roku rozczarowała wielu graczy. Na stronie Metacritic „User Score” dla gry wynosi zaledwie 2,9 w dziesięciopunktowej skali. Mimo to sprzedaż w IV kwatale 2018 roku wyniosła aż 7,3 mln egzemplarzy.

Błędy w „Cyberpunku” to jedna rzecz. Nasi rozmówcy wskazują jednak na inną, istotną kwestię: produkt nie jest grą, która była przez firmę obiecywana.

–  To smutne, że fizyka czy inteligencja postaci niekluczowych i wrogów w grze właściwie nie istnieje, a większość opcji dialogowych ma mały lub żaden wpływ na tok gry. To kpienie z graczy –  ocenia Żółkiewicz. I przypomina, że w CD Projekcie od lat pojawiają się też głosy dotyczące m.in. warunków pracy i nadgodzin.

–  CD Projekt od strony menedżerskiej z pewnością jest firmą znacznie gorzej zarządzaną niż wiele zagranicznych firm na moim radarze – podsumowuje ekspert.

Chyba jeszcze żadna premiera w historii rynku gier nie wywołała tylu emocji co „Cyberpunk 2077” CD Projektu. Z jednej strony rewelacyjna sprzedaż na PC. Z drugiej – błędy w wersjach konsolowych, pozwy zbiorowe w imieniu inwestorów w USA i drastyczny spadek wyceny akcji na giełdzie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amerykańska firma powalczy o inżynierów i programistów w Warszawie

Equinix, amerykańska firma oferująca usługi centrów przetwarzania danych zamierza otworzyć w Warszawie centrum badań ...

Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima ...

Aplikacja PeoPay Kids od kuchni

Od premiery najnowszego rozwiązania dla najmłodszych oferowanego przez Bank Pekao minęły zaledwie trzy miesiące, ...

TikTok podzieli los Huawei? USA chcą się pozbyć chińskiej aplikacji

Sekretarz stanu USA Mike’a Pompeo, powiedział, że Stany Zjednoczone „przyglądają się możliwości” zablokowania chińskich ...

Świetne wyniki Google i Amazona. W Apple zawiodły iPhone`y

Największe amerykańskie spółki technologiczne wypracowały lepsze przychody w okresie lipiec-wrzesień. Mimo tego, ich notowania ...