Skradzione kody na Twitterze. CD Projekt walczy o usuwanie postów

Adobe Stock

Warszawski game developer musi zmagać się z echami głośnego cyberwłamania. Wykradzione przez hakerów cenne dane, w tym kody do gier, które miały zostać zlicytowane w tzw. darknecie, teraz publikowane są na Twitterze.

Chodzi o kod źródłowy do „Gwinta”, karcianej gry wideo, bazującej na świecie „Wiedźmina”. Udostępniony za darmo przez cyberprzestępców teraz krąży w sieci. To miała być swego rodzaju kara za niezapłacenie przez CD Projekt okupu lub spełnienie innych żądań (studio nie ujawniło jakie były oczekiwania hakerów).

CZYTAJ TAKŻE: Skradzione pliki CD Projektu sprzedane. Za atakiem stało HelloKitty?

Pojawiające się tweety ze skradzionymi liniami kodu „Gwitna” są na bieżąco usuwane. To efekt działań CD Projekt, który – powołując się na amerykańskie regulacje o prawie autorskim (tzw. DMCA) – przekonał Twittera do kasowania tego typu postów. Sprawę opisał serwis Vice.com. W ten sposób zniknąć miało już z popularnego serwisu społecznościowego co najmniej kilka wpisów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Francuski gigant gamingowy zwolnił prezesa za molestowanie

Tommy François, wiceprezes Ubisoft został zwolniony po tym, jak został oskarżony przez pracowników o ...

Powstaje gra promująca… zdrowe odżywianie się

Producent gier Red Dev Studio nawiąże współpracę z siecią poradni dietetycznych MedFood Group. Polskie ...

Światowy lider horrorów z Krakowa startuje w czwartek z „The Medium”

W czwartek zadebiutuje horror „The Medium”. To może być jedna z najciekawszych, tegorocznych premier. ...

Udany debiut Alibaby. Firma ma pieniądze na nowe przedsięwzięcia

We wtorek na giełdzie w Hongkongu zadebiutował Alibaba, chiński gigant handlu internetowego, do którego ...

Blockchain? Polska w tyle za Białorusią

Technologia blockchain to rewolucja, na którą Polska nie jest jeszcze gotowa. Brakuje odpowiednich przepisów. ...

Wieści z platformy Steam dodają impetu CD Projektowi

Po raz pierwszy w historii wycena giełdowa naszego rodzimego producenta gier przekroczyła 32 mld ...