W te hity grają na smartfonach Polacy

Adobe Stock

Pandemia i lockdowny sprawiły, że coraz więcej czasu spędzamy w swoich telefonach komórkowych. Nic dziwnego, że rynek produkcji gier na te urządzenia rośnie jak szalony.

Newzoo szacuje, iż w 2023 r. globalny rynek cyfrowej rozrywki mobilnej może być wart ponad 100 mld dol. A jaki gry zdominowały nasze smartfony? Firma Spicy Mobile zbadała, które aplikacje cieszą się obecnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: „Love Sick” i „Dream Zone”. Korzysta z nich już więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych. W ciągu miesiąca oba tytuły, w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody, odnotowały największy zasięg – ponad 6 proc. Co ciekawe, zasięg aplikacji randkowych Badoo i Tinder to poniżej 3 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie studio znane z oskarowych animacji wyprodukuje gry

Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy, wskazuje, że nie tak dawno do najpopularniejszych gier należały te rekreacyjne, jak „Pou”, „My Talking Tom”, czy „Candy Crush Saga”, z których mogły korzystać całe rodziny. – Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników – zaznacza.

Badania pokazują, że trzecie miejsce na podium pod względem popularności nad Wisłą zajęła produkcja firmy Supercell – gra „Brawl Stars”. Tytuł, który umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub w tzw. trybie battle royale, znalazł się na prawie 4 proc. smartfonów. Top 5 gier mobilnych w naszym kraju zamykają dwie produkcje Playrix – „Homescapes” (3,27 proc.) oraz „Gardenscapes” (3,14 proc.). Ale – jak zauważają eksperci – biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w ciągu miesiąca polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 mln razy. Wysoko w tym zestawieniu pojawiają się też gry „Roblox” (424 mln uruchomień), „Ball Sort Puzzle” (247 mln) i „Candy Crush Saga” (203 mln).

Rozrywka na telefonie nie jest przeznaczona wcale dla dzieci. Spicy Mobile podaje, że 86 proc. graczy w naszym kraju ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PWSZ w Elblągu – uczelnia musi kształtować charakter

Dziewięciu ministrów, pięciu prezydentów miasta, trzech biskupów diecezji elbląskiej, pięciu wojewodów, pięciu marszałków województwa, ...

OK, Google, kup 5 kg ziemniaków

Polacy będą mogli robić zakupy spożywcze za pośrednictwem asystenta głosowego. Wystartowała testowa wersja nowej ...

Apple pozwane w Chinach. Za… kradzież technologii

Apple ma problemy w Chinach. Amerykański koncern będzie musiał zmierzyć się przed sądem z ...

Wielkie zamieszanie w genach. Powodem błędy Excela

Program Microsoftu błędnie rozpoznawał szeregi symboli oznaczających ludzkie DNA i namieszał w wynikach badań ...

LOT chce polecieć na algorytmach, a PKO BP na chmurze

Polski przewoźnik z przytupem chce wejść w zastosowanie nowych technologii, np. przy planowaniu siatki ...

Borys Pastusiak, Kamila Kawecka: Cyfryzacja z turbodoładowaniem

W czasie pandemii w Polsce przybyło ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług internetowych. Co ...