Druga to pomoc firmom w projektowaniu i realizacji programów wsparcia sprzedaży. Mówimy tu o różnego rodzaju programach motywacyjnych i lojalnościowych czy takich akcjach, jak: konkursy, loterie czy promocje buy & get. Rolą Sodexo w tych projektach jest dostarczenie rozwiązań, które są nagrodą za realizację określonych celów biznesowych klienta. Na przykład firma x za redystrybucję swoich produktów nagradza siły sprzedaży kartą premiową, zaczynając od swoich handlowców na resellerach kończąc.
Na ile tego typu benefity, nagrody i premie są skuteczne?
Świadczenia pozapłacowe są elementem pożądanym, traktowanym jako komplementarna część wynagrodzenia. Ma to ogromne znaczenie, gdy pracownik wybiera pracodawcę. W obecnym niełatwym czasie pandemii koronawirusa, zmienia się sposób pracy, a coraz większe znaczenie dla zatrudnionych ma bezpieczeństwo ekonomiczne, pracodawcy wracają do najbardziej podstawowych świadczeń. Karta podarunkowa, dzięki swojej prostocie, olbrzymiej powszechności (można nią kupować dowolne produkty, oprócz alkoholu czy tytoniu) daje pracownikowi elastyczność i stanowi realne wsparcie domowego budżetu. To pierwsza i fundamentalna rzecz.
Kolejnym elementem, który Sodexo dostarcza od początku, są najlepsze promocje i rabaty możliwe do zrealizowania w najbardziej popularnych sklepach, od sieci spożywczych po elektronikę domową. To sprawia, że siła nabywcza pracownika w praktyce zwiększa się nawet o 30–50 proc., w porównaniu z wartością nominalną środków otrzymanych od pracodawcy. To wymierna pomoc w tych niełatwych czasach.
Czy rynek, na którym działacie, ucierpiał mocno na pandemii?
Po spadkach na początku pandemii ostatnie miesiące to okres stabilizacji rynku na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jest jednak zauważalna niepewność związana z drugą, wydaje się głębszą i dłuższą, falą pandemii, z tym co będzie dalej. Choć widzimy, że pracodawcy bardzo starają się wywiązywać ze zobowiązań, że zależy im na budowaniu motywacji pracowników. Chcą utrzymać dodatki do pensji, bo pandemia kiedyś się skończy, a pracownika trzeba utrzymać i o niego zadbać. Mamy bardzo wysoki wskaźnik retencji klientów na poziomie 90 proc. Nasi klienci są z nami długo, przez ponad 20 lat pracowaliśmy z ponad 43 tys. firm, a marka Sodexo jest bardzo rozpoznawalna na rynku. Pewnie trudniej byłoby wskazać te firmy, z którymi do tej pory nie pracowaliśmy, niż odwrotnie. To dowodzi popularności i zaufania do rozwiązań oferowanych przez Sodexo.