Facebook jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, korzysta z niego blisko 3 miliardy użytkowników, a w Polsce ich liczba przekroczyła już 24 miliony. Czasem jednak, z różnych powodów, właściciele kont utworzonych na tej platformie decydują się na ich usunięcie. Za taką decyzją stoją sprawy osobiste, zbyt duże uzależnienie od social mediów lub niechęć do udostępniania swoich danych, które serwis stale zbiera i nie zawsze wiadomo, kto i jak je wykorzystuje, czego dowodem jest historia Cambridge Analytica. Facebook zezwolił tej firmie doradczej na dostęp do danych 87 mln użytkowników. Dane te zostały zebrane za pomocą stworzonej w 2013 roku przez Global Science Research aplikacji „This Is Your Digital Life”. Zostały wykorzystane podczas kampanii wyborczej Donalda Trumpa w 2016 roku. Koncern Meta, właściciel FB, w ramach ugody sądowej zgodził się zapłacić 725 mln dolarów pozywającym go za naruszenia prywatności.