Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej

W nowej rzeczywistości związanej z ekspansją AI i cyfryzacją muszą się odnaleźć i konsumenci, i firmy. Poświęcona temu będzie konferencja „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości”.

Publikacja: 25.11.2024 21:24

Rzeczpospolita jest partnerem medialnym konferencji

Rzeczpospolita jest partnerem medialnym konferencji

Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji organizowanej przez Konfederację Lewiatan w dniach 3-4 grudnia 2024 r.

Omówione zostaną kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci. 

AI: szkodzi czy pomaga konsumentom

Podczas dyskusji uczestnicy porozmawiają o wpływie sztucznej inteligencji na codzienność konsumentów. Przyjrzą się korzyściom, jakie AI przynosi użytkownikom – od personalizowanych rekomendacji zakupowych, przez automatyzację zadań domowych, po wsparcie w zarządzaniu finansami.

Omówią też potencjalne zagrożenia, takie jak kwestie prywatności, manipulacja informacjami czy uzależnienie od technologii. Panel ten będzie okazją do zastanowienia się, jak świadomie korzystać z AI, aby maksymalizować jej pozytywny wpływ i minimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji.

Akt o usługach cyfrowych zmienia zasady gry

Zebrani goście omówią też zjawiska dark patterns oraz uzależniających usług online w kontekście nowych regulacji wynikających z aktu o usługach cyfrowych. Eksperci z zakresu prawa cyfrowego i ochrony konsumentów powiedzą, jak nowe przepisy wpłyną na praktyki projektowe i odpowiedzialność platform internetowych.

Poruszone zostaną wyzwania związane z implementacją tych regulacji oraz ich znaczenie dla ochrony użytkowników. Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień: w jaki sposób przedsiębiorcy powinni tworzyć design aplikacji i witryn internetowych i architektury systemu z myślą o potrzebach konsumentów oraz jak należy walczyć z dark patterns, gdzie szukać dobrych praktyk w tym zakresie, a także jakie są zdrowe zasady reklamy w internecie.

Będzie też o tym, jak wybory konsumenckie wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw europejskich. Paneliści zmierzą się z niezbyt popularnym pytaniem o wewnętrzne, społeczne czynniki rynkowe, które są w stanie realnie kształtować rynek i w konsekwencji wpływać na konkurencyjność zachodnich producentów i dostawców technologii.

Wydarzenie odbędzie się 3 grudnia 2024 w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, a 4 grudnia będą miały miejsce warsztaty online.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Patronat honorowy: Minister Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Partnerem strategicznym jest Amazon. Partnerzy wspierający: Centrum Kreatywności Targowa, EFNI, kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.

„Partner merytoryczny: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Partnerzy medialni to Naszemiasto.pl, Newseria, rp.pl, „Rzeczpospolita”, „Wprost”.

Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji organizowanej przez Konfederację Lewiatan w dniach 3-4 grudnia 2024 r.

Omówione zostaną kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci. 

IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
IT
Nowa funkcja w Google Maps. Tym razem nie dla kierowców
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
IT
Nowy sposób przejmowania kont pocztowych. Cyberprzestępcy kradną pliki cookie