Reklama

Polski menedżer Google'a w Krzemowej Dolinie: Ona jest nie do skopiowania

Z punktu widzenia osoby pracującej w branży nowych technologii jest to miejsce wyjątkowe. To tu dochodzi do największych innowacji, jest najwięcej kapitału i ten ferment, tak potrzebny do rozwoju – mówi dr inż. Marcin Sieniek, tech lead w Google’u i anioł biznesu, na co dzień mieszkający w Kalifornii.

Aktualizacja: 24.06.2025 11:45 Publikacja: 24.06.2025 09:23

Marcin Sieniek

Marcin Sieniek

Foto: archiwum prywatne

Prowadzi pan przełomowe badania nad AI w medycynie w kalifornijskim laboratorium Google’a, a na koncie ma publikacje w prestiżowym „Nature” i międzynarodowe patenty. Kiedy zobaczymy korzyści z wprowadzania AI w medycynie? I gdzie się pojawią?

AI otwiera szerokie możliwości w wielu obszarach ochrony zdrowia. Można wyobrazić sobie konsumenckie zastosowania w aplikacjach do tworzenia spersonalizowanych planów treningowych czy dietetycznych. Z drugiej strony sztuczna inteligencja umożliwia automatyzację licznych procesów back-office’owych, np. sprawdzanie, czy dana procedura będzie refundowana dla konkretnego pacjenta. Co więcej, takie modele pomagają budować tzw. systemy eksperckie, pozwalające konsyliom onkologicznym na wydajne przeszukiwanie całej literatury naukowej pod kątem publikacji dotyczących bardzo rzadkich odmian nowotworu, co jest niezwykle cenne w ich diagnostyce i leczeniu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie i komentarze
Witold M. Orłowski: Włoska lekcja
Opinie i komentarze
Budowa własnych kompetencji cyfrowych, czyli jak radzić sobie z big techami
Opinie i komentarze
Jacek J. Wojciechowicz: Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy?
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja i pszczoły
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja. Jak pogodzić innowacje z bezpieczeństwem i prywatnością?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama