Reklama

Hasła i numery PIN odchodzą do lamusa

Od cyfrowej rewolucji nie uciekniemy. Trendy obserwowane na całym świecie są takie same: chcemy robić zakupy szybciej, wygodniej i taniej. To wszystko oferuje nam e-commerce.

Publikacja: 22.11.2019 12:01

Hasła i numery PIN odchodzą do lamusa

Foto: waldemar kompała

Do tego dochodzą nowinki technologiczne. Niektóre z nich na razie traktowane są jako fanaberie, ale praktyka pokazuje, że niejednokrotnie nowatorskie rozwiązania po jakimś czasie stawały się rynkowym standardem. Przykłady? Asystenci głosowi czy biometria.

Dużym wyzwaniem jest takie wdrożenie innowacji, aby były one w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Nie jest to łatwe, bo prawo nigdy nie nadąża za innowacjami. Dobitnie pokazał to przykład RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Wiele przedsiębiorstw na nim poległo. I to na wielu frontach. Niektóre zapłaciły za to wysoką cenę. Przykłady możemy znaleźć również w sektorze e-commerce: internetowy sklep Morele.net został ukarany za to, że nie był w stanie zapobiec atakowi hakerskiemu. Za wyciek danych klientów musi zapłacić prawie 3 mln zł kary.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Opinie i komentarze
Czy zakupy zagranicznych komputerów kwantowych osłabią polski potencjał badawczy?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie i komentarze
Monika Różycka: Zaufanie w czasach AI. Kto dziś prowadzi stado?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama