- To oznacza, że największymi prędkościami nasi klienci mogą cieszyć nie tylko w swoich domach, ale wszędzie tam, gdzie są – dodaje Rafał Federowicz.
Konkretnie, to testujący uzyskali średnią prędkość pobierania danych 67,52 Mb/s, a wysyłania 13,2 Mb/s. Za te parametry telekom dostał 88,77 punktów, najwięcej spośród czterech dużych operatorów w kraju. Co ważne, w miarę rozwoju sieci 5G pozwalającej na uzyskiwanie prędkości nawet powyżej 1 Gb/s, wskaźniki te rosną z miesiąca na miesiąc.
Najwyższa jakość sieci to podstawowy element strategii T-Mobile i priorytet, do którego operator dąży od lat. Obecnie obsługuje on ponad 12,6 miliona klientów dzięki ponad 12,5 tysiąca stacji bazowych i podkreśla, że od początku istnienia sieci stara się, by mogli oni cieszyć się najwyższą jakością usług dzięki dostępowi do najnowszych technologii. Operator dodaje przy tym, że wysoka ocena jakości jego sieci to efekt konsekwentnych, długoletnich inwestycji w rozbudowę infrastruktury i ciągłej troski o optymalizację jej działania. - Historycznie T-Mobile był zawsze w czołówce, jeżeli chodzi o wdrażanie nowych technologii, bardzo intensywnie rozwijał i dalej rozwija zasięg LTE, a od początku roku skupiamy się na rozwoju sieci 5G Bardziej, która jest ważnym krokiem w budowie ogólnopolskiej sieci najnowszej generacji opartej o częstotliwości 5G NR we wszystkich zakresach i obsługiwanej przez core 5G Stand Alone” – podsumowuje Rafał Federowicz.
W ewolucji sieci komórkowej chodzi również o wyłączanie nadajników starszego typu, pracujących w oparciu o stare technologie. W zeszłym roku, jako pierwszy z polskich operatorów, T-Mobile zakończył świadczenie usług w oparciu o technologię 3G. Przeznaczył odzyskane w ten sposób zasoby – głównie częstotliwości - na znaczne zwiększenie pojemności i szybkości sieci nowszych generacji. Obecnie intensywnie rozwija sieć 5G NR w paśmie 3,7 GHz, której nazwa to 5G Bardziej. Według ostatnich danych, jest ona dostępna na obszarze zamieszkiwanym przez ponad jedną trzecią populacji kraju.
Jednocześnie T-Mobile intensywnie rozbudowuje infrastrukturę światłowodową. W pierwszym kwartale tego roku zbudował prawie 200 kilometrów własnych łączy światłowodowych oraz zwiększył przepustowość każdego z trzech łączy do światowego internetu do 800 Gb/s. Wyraźnie widać, że wyższa prędkość i komfort sieci skłaniają klientów do większej aktywności. W pierwszym kwartale roku ruch danych w sieci T-Mobile wzrósł o 16% rok do roku i przekroczył 800 petabajtów.
- Najwyższa jakość jest podstawą naszej strategii: zarówno, jeżeli chodzi o jakość sieci, ale także obsługi klienta, czy oferowanych usług. Uważamy, że tego właśnie chcą i potrzebują nasi klienci, zwłaszcza w czasach postępującej cyfryzacji codziennego życia. Chcą mieć pewność, że dzięki naszej sieci mogą niezawodnie skontaktować się z rodziną, bliskimi, prowadzić firmę czy obejrzeć ulubiony serial w streamingu lub pograć w grę online. Wszystko to jest możliwe właśnie dzięki ciągłej rozbudowie sieci i podnoszeniu jej jakości. I widzimy, że to podejście działa: klienci zadowoleni z naszych usług zostają z nami na dłużej i chętniej sięgają po wyższe, oferujące więcej możliwości plany taryfowe oraz kupują u nas więcej usług dla całej rodziny. Także nowi klienci częściej decydują się na ofertę T-Mobile wiedząc, że będą mogli polegać na nas w każdej sytuacji – komentuje Rafał Federowicz.