Imponujący ekran na Times Square. Pokaz możliwości technologii LED

Od miesiąca na jednym z najbardziej prestiżowych i charakterystycznych miejsc w Nowym Jorku – kultowym budynku One Times Square – mieszkańcy metropolii oraz turyści z całego świata oglądać mogą treści wyświetlane na potężnym ekranie. Zainstalował go Samsung Electronics, tworząc przy okazji jedną z największych i najdroższych tego typu instalacji na świecie. Imponujące wyświetlacze LED zajmują łącznie powierzchnię 1081 m kw.

One Times Square i zamontowane na nim ekrany to od lat jedna z najbardziej charakterystycznych lokalizacji w Nowym Jorku. Określa się je najważniejszą „sceną reklamową” świata. Znajdujące się tam wyświetlacze służą do prezentowania dowolnych treści, nie tylko reklam,  ale też różnych transmisji na żywo.

Nowojorski Times Square to miejsce o dużym natężeniu ruchu, symboliczne centrum amerykańskiej kultury i handlu,. Budynek One Times Square, zarządzany przez działającą na rynku nieruchomości firmę Jamestown, ma 25 piętra. To na jego szczycie umiejscowiona jest właśnie słynna, opadająca w ostatni wieczór roku kula, która stanowi centralny punkt nowojorskich tradycji sylwestrowych.

Za zaprojektowanie, dostawę, produkcję i instalację wyświetlaczy odpowiedzialna była firma Prismview. To spółka zależna Samsung Electronics America, która do budowy ścian LED (proces ten trwał trzy miesiące) wykorzystała ekrany Samsung LED serii XPS o wzmocnionej konstrukcji, gwarantującej nieprzerwane wyświetlanie spójnych kolorystycznie treści w każdych warunkach. Modele XPS 160 i XPS 080 zamontowane na One Times Square charakteryzują się także zaawansowaną kalibracją kolorów, energooszczędną konstrukcją, a także najwyższej jakości diodami LED. To pokaz możliwości technologii tzw. digital signage. Ekran prezentuje wyraźny obraz zarówno w dzień, jak i w nocy. Do tego jest wyjątkowo trwały. Jak zapewniają w Samsungu, potrafi on wytrzymać ekstremalne warunki atmosferyczne.

Ekrany Digital Signage pozwalają na prezentację kreatywnych i angażujących treści. W ten sposób firmy są w stanie tworzyć ciekawe treści, które wciągają, informują i dostarczają rozrywki. Szczególnie sprawdzają się one m.in. jako monitory zewnętrzne, tzw. outdoorowe. Technologia ta pozwala bowiem na długotrwałą wydajność oraz wysoki poziom ochrony:, zabezpieczenie przed wandalizmem, trudnymi warunkami pogodowymioraz wysoce wydajny układ chłodzenia (wysokie temperatury).

Wartość globalnego rynku digital signage w ub. r. szacowana była na ponad 18,5 mld dol. Analitycy MarketsandMarkets spodziewają się, że w 2019 r. będzie to 20,8 mld dol., a w 2024 r. sięgnie poziomu blisko 30 mld dol. Z prognoz Grand View Research wynika, że ten poziom zostanie pokonany w 2025 r., kiedy rynek będzie wart już 31,7 mld dol. To oznacza, że w latach 2019-2025 będzie on rósł o 8 proc. rocznie.

 

https://www.samsung.com/pl/business/displays/

Michał Duszczyk

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung

Mogą Ci się również spodobać

Uber Eats będzie miał groźnego konkurenta. To gigant e-commerce

Amazon inwestuje ponad pół miliarda dolarów w spółkę Deliveroo, która zajmuje się dostawami zamówień ...

Korespondencja ze Sztokholmu. Autobusy bez kierowcy, za to z napędem 5G

Ericsson, jeden z największych dostawców infrastruktury dla sieci telekomunikacyjnych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem ...

Rekordowe wydatki na lobbing Amazona, Apple i Facebooka

Technologiczni giganci wydają miliony na to, by prawo było uchwalane po ich myśli. Trzy ...

Amerykanin pokieruje chińskim gigantem. Okiełzna Trumpa?

Dyrektor Disneya ds. streamingu Kevin Mayer został nowym prezesem popularnej chińskiej aplikacji TikTok. Kevin ...

Facebook zaskoczył. Chce płacić podatki w Europie

Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg poparł działania Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w celu ...

Opóźnione premiery. Dlaczego gracze muszą być tak cierpliwi?

„Cyberpunk” CD Projektu nie jest jedynym tytułem, którego premierę opóźniono. Na czas nie powstanie ...