Imponujący ekran na Times Square. Pokaz możliwości technologii LED

Od miesiąca na jednym z najbardziej prestiżowych i charakterystycznych miejsc w Nowym Jorku – kultowym budynku One Times Square – mieszkańcy metropolii oraz turyści z całego świata oglądać mogą treści wyświetlane na potężnym ekranie. Zainstalował go Samsung Electronics, tworząc przy okazji jedną z największych i najdroższych tego typu instalacji na świecie. Imponujące wyświetlacze LED zajmują łącznie powierzchnię 1081 m kw.

One Times Square i zamontowane na nim ekrany to od lat jedna z najbardziej charakterystycznych lokalizacji w Nowym Jorku. Określa się je najważniejszą „sceną reklamową” świata. Znajdujące się tam wyświetlacze służą do prezentowania dowolnych treści, nie tylko reklam,  ale też różnych transmisji na żywo.

Nowojorski Times Square to miejsce o dużym natężeniu ruchu, symboliczne centrum amerykańskiej kultury i handlu,. Budynek One Times Square, zarządzany przez działającą na rynku nieruchomości firmę Jamestown, ma 25 piętra. To na jego szczycie umiejscowiona jest właśnie słynna, opadająca w ostatni wieczór roku kula, która stanowi centralny punkt nowojorskich tradycji sylwestrowych.

Za zaprojektowanie, dostawę, produkcję i instalację wyświetlaczy odpowiedzialna była firma Prismview. To spółka zależna Samsung Electronics America, która do budowy ścian LED (proces ten trwał trzy miesiące) wykorzystała ekrany Samsung LED serii XPS o wzmocnionej konstrukcji, gwarantującej nieprzerwane wyświetlanie spójnych kolorystycznie treści w każdych warunkach. Modele XPS 160 i XPS 080 zamontowane na One Times Square charakteryzują się także zaawansowaną kalibracją kolorów, energooszczędną konstrukcją, a także najwyższej jakości diodami LED. To pokaz możliwości technologii tzw. digital signage. Ekran prezentuje wyraźny obraz zarówno w dzień, jak i w nocy. Do tego jest wyjątkowo trwały. Jak zapewniają w Samsungu, potrafi on wytrzymać ekstremalne warunki atmosferyczne.

Ekrany Digital Signage pozwalają na prezentację kreatywnych i angażujących treści. W ten sposób firmy są w stanie tworzyć ciekawe treści, które wciągają, informują i dostarczają rozrywki. Szczególnie sprawdzają się one m.in. jako monitory zewnętrzne, tzw. outdoorowe. Technologia ta pozwala bowiem na długotrwałą wydajność oraz wysoki poziom ochrony:, zabezpieczenie przed wandalizmem, trudnymi warunkami pogodowymioraz wysoce wydajny układ chłodzenia (wysokie temperatury).

Wartość globalnego rynku digital signage w ub. r. szacowana była na ponad 18,5 mld dol. Analitycy MarketsandMarkets spodziewają się, że w 2019 r. będzie to 20,8 mld dol., a w 2024 r. sięgnie poziomu blisko 30 mld dol. Z prognoz Grand View Research wynika, że ten poziom zostanie pokonany w 2025 r., kiedy rynek będzie wart już 31,7 mld dol. To oznacza, że w latach 2019-2025 będzie on rósł o 8 proc. rocznie.

 

https://www.samsung.com/pl/business/displays/

Michał Duszczyk

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung

Mogą Ci się również spodobać

Naukowcy odkryli sposób na regenerację szkliwa zębów

Naukowcy z Uniwersytetu Zhejiang w Chinach poinformowali, że znaleźli sposób na odtworzenie szkliwa zębów. ...

Michał Kanownik: Elektronika użytkowa oczyszczana z oszustów

Mechanizm podzielonej płatności uspokoił sytuację na rynku, firmy mogą teraz swobodnie dobierać kontrahentów – ...

Zimny prysznic dla branży gier

Wśród branż, w których przecena jest bardzo dobrze widoczna, prym wiodą producenci gier – ...

Gigant e-handlu rzuca wyzwanie. Powstanie „Netflix dla gier”

Amazon ogłosił, że planuje uruchomić usługę subskrypcji gier wideo online. Kierujący koncernem Jeff Bezos ...

Trump czyści internet z Chińczyków. Baidu i Alibaba na celowniku

W ślad za sankcjami na Huawei, ByteDance i Tencent mogą pójść restrykcje wymierzone w ...

Black Friday, czyli wielki wyścig na obniżki

W piątek piątek wielu Polaków, a większość Amerykanów czy Brytyjczyków, spędzi na przeszukiwaniu promocji ...