Wypowiedź Wojciecha Zaskórskiego, General Manager Lenovo Polska

Misją Lenovo jest dostarczanie inteligentnych technologii, które stanowią odpowiedź na największe wyzwania ludzkości. W celu realizacji naszej wizji dążymy do bycia liderem i trendsetterem w rozwoju tych technologii, które poprawiają jakość życia ludzi, napędzają przemysł i otwierają możliwości, jakie niesie ze sobą cyfrowa transformacja. Wierzymy, że inteligentne rozwiązania i urządzenia mogą skutecznie przyczynić się do rozwoju firm, lokalnych społeczności, jak i całych gospodarek, dlatego podstawą prowadzonych przez nas działań, od momentu tworzenia innowacji do ich wdrożenia, jest zorientowanie na potrzeby oraz oczekiwania klienta.

Jednak, aby dobrze spełnić wymagania naszych klientów, musimy nie tylko myśleć w kontekście tu i teraz, ale w znacznie dłuższej perspektywie – a tym samym móc trafnie przewidzieć, z jakimi utrudnieniami czy też wyzwaniami mogą się wkrótce borykać. Tylko takim sposobem nasze technologie nie staną się przestarzałe, zanim nie przyniosą zwrot z inwestycji. Dobrym przykładem jest Inteligentny Internet Rzeczy, który stanowi fundamentalny element naszej strategii. Dzięki rozwojowi tej technologii urządzenia stają się coraz inteligentniejsze: są zawsze włączone i podłączone oraz mogą łatwo współpracować z innymi urządzeniami. Dostosowują się do potrzeb użytkownika, dzięki wygodnemu interfejsowi, bezproblemowemu połączeniu z chmurą oraz zwiększonemu bezpieczeństwu i ochronie prywatności. Co więcej, już teraz obserwujemy transformację produktów w produkty jako usługi (np. podłączone domy i maszyny przemysłowe, urządzenia itp.) Biorąc pod uwagę przewidywany wzrost, jesteśmy na progu czegoś, co przypomina falę, a nawet tsunami IoT. Lider w doradztwie strategicznym McKinsey & Company przewiduje, że do 2025 roku Inteligentny Internet Rzeczy może mieć łączny wpływ na gospodarkę w wysokości nawet 11 bilionów dolarów. Natomiast globalna firma analityczna Gartner szacuje, że do 2020 roku 25 miliardów urządzeń będzie podłączonych do Internetu i będzie w użyciu, w porównaniu z 4,9 miliardami w 2015 roku.

Warto wspomnieć, że Internet of Things (IoT) oraz praca hybrydowa będą zwiększały zapotrzebowanie na szybką wymianę danych z minimalnymi opóźnieniami. Portfolio notebooków biznesowych Lenovo ThinkPad  X1 i T na 2021 w dużej części jest już dostępne z modemami 5 generacji. Liczba modeli naszych urządzeń wyposażonych w te rozwiązania będzie się dynamicznie zwiększała.

Obserwujemy też trend rosnącego zapotrzebowania na innowacyjne narzędzia do predykcyjnego i proaktywnego zarządzania komputerami w firmie. W odpowiedzi na to Lenovo oferuje rozwiązanie w modelu SaaS Lenovo Device Intelligence Plus, które udostępniają administratorom IT w firmach zaawansowaną wiedzę umożliwiającą wykrywanie problemów ze sprzętem i systemami jeszcze przed ich wystąpieniem. Naszym zdaniem trend DaaS – Device-as-a-Service czyli użytkowanie urządzeń IT w modelu konsumpcyjnym stanie się coraz powszechniejsze. Podejście takie daje większą elastyczność organizacjom i ułatwia transformację biznesu, pozwala również na większą kontrolę wydatków oraz mniejsze zaangażowanie kapitałowe, co może mieć szczególne znaczenie dla organizacji wychodzących z COVIDowego kryzysu.

Mogę śmiało powiedzieć, że Lenovo wyznacza światowe trendy w tworzeniu nie tylko innowacyjnych rozwiązań, ale też urządzeń. Wprowadziliśmy na rynek unikatowy, pierwszy na świecie komputer ze składanym ekranem Lenovo ThinkPad X1 Fold. Nasze zasługi na tym polu zostały docenione przez międzynarodową firmę doradztwa strategicznego Boston Consulting Group, która umieściła Lenovo na liście 50 najbardziej innowacyjnych firm 2021 roku.

Materiał Promocyjny