Własna sieć komórkowa – innowacja w NGO?

Organizacja Viva! Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt jako pierwsza organizacja charytatywna wykorzystała innowacyjną metodę pozyskania funduszy. We współpracy z wirtualnym operatorem Next Mobile powstała sieć komórkowa Viva! Mobile. Jej głównym celem jest wspieranie potrzebujących zwierząt poprzez generowanie dodatkowych dochodów dla fundacji.

Pomysł stworzenia pierwszej w Polsce „sieci charytatywnej”  jest nietypowy na pierwszy rzut oka. Abonenci Viva!Mobile za wsparcie Fundacji dostają jednak coś w zamian (co jest dość nowatorskie dla form crowdfundingowych) otrzymują bowiem abonament na zbliżonych warunkach, jakie oferuje aktualnie rynek telekomunikacyjny. Innowacyjne jest to, że z każdego opłaconego abonamentu operator przekazuje pieniądze bezpośrednio na konto Fundacji Viva!.

Projekt ruszył we wrześniu 2019 roku. Do tej pory udało się pozyskać wielu abonentów, a ze środków przekazanych przez operatora zakupiono prawie tonę karmy. Celem projektu jest pokazanie ludziom, że mogą pomagać niejako przy okazji, postępując jak dotychczas. Aktualnie setki tysięcy użytkowników telefonii komórkowej w Polsce posiadają jeden lub dwa numery u swojego operatora, ale pieniądze z abonamentu były jedynie comiesięcznym obowiązkiem i „zwykłą” opłatą za rachunek, nie trafiając tam, gdzie mogły naprawdę pomóc. Dlatego każda osoba, która ma abonament komórkowy w Polsce może przenieść go sieci Viva! Mobile i codziennie, bez żadnego wysiłku, wspierać działania naszego partnera. Projekt może stanowić dla kolejnych fundacji ścieżkę, dzięki której pozyskanie funduszy będzie o wiele prostsze.

Dodatkowe środki na działalność fundacji oznaczają więcej możliwości ratowania zwierząt. To także więcej przeprowadzonych akcji i interwencji oraz więcej wygranych spraw w sądach z oprawcami, którzy znęcali się nad zwierzętami. Stąd pomysł na stworzenie tak niestandardowego źródła pozyskania środków, jakim jest sieć Viva! Mobile. Mamy nadzieję, że dla kolejnych fundacji utoruje to ścieżkę, dzięki której pozyskanie klientów będzie o wiele prostsze. Ktoś jednak musi być pierwszy i cieszymy się, że to my tę ścieżkę wspólnie wyznaczamy.

Rafał Kozłowski Prezes Next Mobile

Materiał Promocyjny 

Mogą Ci się również spodobać

Tinder wprowadza randki wideo. Wpływ pandemii?

Popularny serwis randkowy rusza z wideoczatem. Jego właściciel poinformował o tym przy okazji bardzo ...

Premiera podniebnej taksówki: 18 elektrycznych wirników nad głową

Niemiecki startup Volocopter zaprezentował najnowszy model powietrznej elektrycznej taksówki, która może zabrać na pokład ...

Black Friday, czyli wielki wyścig na obniżki

W piątek piątek wielu Polaków, a większość Amerykanów czy Brytyjczyków, spędzi na przeszukiwaniu promocji ...

Facebook chce stworzyć konkurencję dla YouTube

Największy serwis społecznościowy poinformował, że wprowadza nową sekcję z muzycznymi wideo. Na początek ma ...

Sztuczna inteligencja rozszyfruje nieznane dziś języki

Zespół naukowców z Laboratorium Informatyki bostońskiego MIT stworzył sztuczną inteligencję, która jest w stanie ...

Polski blockchain szuka szans za granicą

Brak przepisów regulujących nowatorską technologię sprawia, że rodzime startupy w poszukiwaniu stabilności regulacyjnej jadą ...