Inteligentny dom na miarę XXI w.

materiały prasowe

O unikatowości systemu Fibaro, rozwoju rynku inteligentnych rozwiązań dla domu oraz ochronie innowacyjnych rozwiązań z wiceprezesem Fibar Group Krzysztofem Banasiakiem rozmawia Michał Wiechoczek.

W czym tkwi wyjątkowość rozwiązań systemu Fibaro?

Krzysztof Banasiak: Na unikatowość naszego systemu wpływ mają przede wszystkim trzy czynniki – bezprzewodowość, polski know-how oraz design. Wszystkie nasze produkty działają bezprzewodowo, co wyróżnia je na rynku inteligentnych rozwiązań dla domu. Każdy element systemu może zostać rozmieszczony w dowolnym miejscu naszego domu. Duży nacisk kładziemy również na komplementarność naszych urządzeń, tak by w pełni zaspokajały one potrzeby użytkownika. Ważnym elementem proponowanego rozwiązania jest unikatowy design oferowanych produktów – subtelny i dyskretnie wpasowujący się w otoczenie czterech kątów.

Jak dużym zainteresowaniem cieszą się państwa produkty w kraju i na rynkach zagranicznych?

Klienci spotkają je na całym świecie, trafiamy bowiem do 110 krajów. System Fibaro to oczywiście nie tylko same produkty, również sieć doskonale przeszkolonych instalatorów – przygotowanych, by zadbać o potrzeby konsumenta i dobrać odpowiednie dla jego potrzeb rozwiązania. Elementy naszego systemu są jednak niezwykle łatwe w montażu i nie wymagają praktycznie żadnych prac budowlanych i instalacyjnych, więc w wielu przypadkach użytkownik jest w stanie sam poradzić sobie z ich montażem. Dzięki takiemu podejściu mogą być zastosowane w już kompletnie wyposażonych domach i mieszkaniach.

Jak w państwa ocenie rozwija się rynek inteligentnych rozwiązań dla domu?

Rynek zmierza w kierunku swobodnej komunikacji między poszczególnymi urządzeniami. W systemie Fibaro również na to stawiamy, gdyż daje ona użytkownikowi olbrzymie możliwości, zapewniając przy tym wysoki komfort oraz oszczędność energii. Cieszy, że nasze produkty przykuwają uwagę dużych graczy na światowych rynkach, takich jak np. Apple. Od niedawna klienci znajdą nas także w oficjalnej sieci Apple Store. Współpracujemy z największymi w branży – Philips, Google, Amazon, Samsung, co oznacza, że produkty m.in. tych firm mogą być dodawane do systemu Fibaro. Wspieramy również nowoczesne interfejsy głosowe rozwijane przez Amazon, Google czy Apple – dają one użytkownikom smart home jeszcze większą wygodę i możliwości.

Jak chronicie państwo swoje unikatowe rozwiązania oraz design?

Posiadamy w ofercie 29 produktów, z których każdy chroniony jest w pełni prawem patentowym. Aktualnie 43 rozwiązania znajdują się w aplikacjach patentowych. Co ważne – dbamy o ochronę patentową naszych produktów zarówno w kraju, jak i poza granicami.

Mogą Ci się również spodobać

Z koronawirusem pomoże walczyć… aluminium. Zaskakujące odkrycie

Nowa antywirusowa i antybakteryjna powierzchnia może ograniczyć rozprzestrzenianie się infekcji w szpitalach. Pandemia koronawirusa ...

Uber rusza na giełdę. Kto kontroluje firmę?

Gigant branży przewozu osób, amerykański startup Uber, złożył wreszcie prospekt emisyjny. Już w maju ...

Marki luksusowe ruszyły na podbój internetu

Luksus latami bronił się przed sprzedażą online, która zagrażała sieci butików. Jednak klienci wymusili ...

Polski robot pomoże w szpitalach

Politechnika Śląska we współpracy z firmami APA Group oraz KUKA stworzyła specjalnego robota, który ...

Zysk Samsunga niższy o ponad połowę. Co się dzieje?

W drugim kwartale zysk operacyjny największego na świecie producenta smartfonów i dostawcy układów pamięci ...

„Może byście płacili podatki?” – tak Walmart atakuje Amazona

Szef Amazona wyzwał inne firmy, by „płaciły pracownikom tak dobrze, jak Amazon”. Walmart i ...