Prawie połowa Polaków zainteresowana inwestycją w kryptowaluty

Adobe Stock

Platforma Luno sprawdziła jak popularne są wirtualne pieniądze na trzech kontynentach. Wyniki są zaskakujące.

Łącznie badaniem objęto internautów z prawie 40 krajów, a najciekawsze wnioski przynosi analiza z Francji, RPA, Indonezji, ale także z Polski. Badania zrealizowane we współpracy z ośrodkami TNS i SW Research pokazało, że polscy internauci znajdują się w europejskiej czołówce adaptacji kryptowalut. Ale w wielu aspektach znacząco wyprzedzają ich respondenci z Afryki i Azji.

W RPA już 69 proc. wie, czym są kryptowaluty, w Indonezji 63 proc., a w Polsce 51 proc. To i tak lepiej niż we Francji, gdzie pojęcie zna 36 proc. badanych. Daleko jednak do Litwinów, gdzie znajomość pojęcia wirtualnego pieniądza deklaruje aż 81 proc. ankietowanych. 46 proc. Polaków jest zainteresowanych inwestycją w kryptowaluty, co wydaje się być bardzo wysokim wynikiem. W RPA to 53 proc.

W Indonezji już 40 proc. badanych internautów deklaruje posiadanie kryptowalut, a kolejne 49 proc. planuje ich zakup. W Europie Bitcoin jeszcze nie przyjął się tak powszechnie. W Polsce posiadanie kryptowalut deklaruje 16,5 proc. badanych internautów, a we Francji – 19 proc. W obu krajach 4 na 10 ankietowanych rozważa zakup kryptowalut w przyszłości.

– Hamulcem dla Europy jest brak przejrzystych regulacji oraz nieprzychylna opinia mediów. Przykładem są Niemcy, gdzie kryptowaluty zakupiło 9 proc. badanych. Ciekawą prawidłowość pokazały natomiast wyniki z sąsiedniej Holandii, gdzie analitycy odnotowali najwyższy wskaźnik posiadania kryptowalut względem znajomości tego pojęcia – komentuje Magdalena Gołębiewska, Country Manager w Luno.

Bitcoin jest zdecydowanym liderem popularności na wszystkich rynkach badanych przez Luno,  od 68 proc. we Francji aż po 87 proc. w RPA. Silną pozycję ma również Ethereum, które zajmuje drugą pozycję. Respondenci chętnie inwestują również w Ripple i Dash, które walczą o miejsce na podium. Dash jest bardziej popularny we Francji i Indonezji, Ripple w RPA i Polsce. Lisk pozostaje daleko w tyle w światowej klasyfikacji. Jedynie w Polsce zna go 29 proc. badanych, tym samym wyprzedzając Dash.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Australijska „farma” polskich drukarek

Limelite, australijski producent oświetlenia, sięga po drukarki 3D marki Zortrax. Sprzęt olsztyńskiej firmy wykorzystuje ...

Nasze startupy i fundusze VC od Zachodu dzieli przepaść

Rodzimy fundusz Inovo wpompuje w słowacki startup Eyerim 0,8 mln euro. Z kolei brytyjska ...

Nowa afera Facebooka. Czy Spotify i Netflix czytały prywatne wiadomości?

Firma nie tylko przez dekadę udostępniała partnerom biznesowym szereg danych swoich użytkowników, ale także ...

Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Netflix właśnie testuje ciekawą funkcję. Chodzi o „wyskakujący odtwarzacz”, czyli okno typu pop-out. Nowe ...

Google i Facebook wiedzą, jakie strony dla dorosłych odwiedzasz

Ponad 90 proc. stron z pornografią udziela informacji o swoich użytkownikach osobom trzecim, nawet ...

Facebook bierze się ostro za fake newsy

Społecznościowy gigant ogłasza wspólny projekt z Agence France Presse, który ma pomóc w weryfikowaniu ...