NTT System chce wejść na rynek brytyjski

Fotorzepa/ Marta Bogacz

Polski dystrybutor sprzętu komputerowego uruchomił w Warszawie pierwsze budynki wyposażone w system Blue Bolt umożliwiający otwieranie drzwi, bram czy szlabanów smartfonem, ale i monitorowanie ruchu użytkowników wewnątrz obiektu.

Produkt przeznaczony jest zarówno dla budynków mieszkalnych, jak i obiektów komercyjnych. Pozwala na bezpieczne otwieranie pomieszczeń, części wspólnych, wjazdów do garaży i jest chętnie wykorzystywany zamiast tradycyjnych pilotów lub kodów dostępu. Oprócz otwierania pomieszczeń przez smartfona system ma opcje dodatkowe. – To optymalizacja zużycia energii, raporty wykorzystania przestrzeni, czy monitorowanie zajętych pomieszczeń. Administrator obiektu poprzez system może wysyłać przypomnienia lub powiadomienia np. o planowanych wyłączeniach lub nagłych awariach – tłumaczy Maciej Grabowski z działu BTLP firmy NTT System.

Większość osób kojarzy system inteligentnego budynku z hasłem Smart Home, tymczasem – zdaniem Grabowskiego – Blue Bolt coś zupełnie innego, to rozwiązanie z branży Proptech. System daje np. dostęp do statystyk pozwalających na analizę użytkowania budynku czy do danych skorelowanych, takich jak zależności pomiędzy np. zużyciem energii a ilością ludzi wewnątrz. Stwarza możliwość integracji z dowolną instalacją zamontowaną w budynku w celu zmniejszenia zużycia energii.

Firma posiada także swoje biuro projektowe w Londynie i zamierza mocno wejść na ten rynek. W Wielkiej Brytanii pierwsze instalacje będą realizowane jeszcze w pierwszym kwartale 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gwiazda „Gry o tron” zagra w „Wiedźminie”. Tajemnicza postać

Norweski aktor Kristofer Hivju, znany z roli Tormunda w serialu „Gra o tron”, ma ...

Inteligentny pies-robot już w sprzedaży. Wierny, ale drogi

Boston Dynamics, wiodąca firma na rynku konstrukcji robotów, ruszyła ze sprzedażą modelu Spot. To ...

Narkotykowy diler odkrywa karty

Jesteśmy de facto godziny przed premierą „Drug Dealer Simulatora” i czekamy na najbardziej miarodajną ...

Szturm seniorów na serwisy zakupowe

Klienci powyżej 60. roku życia są głównym motorem wzrostu zakupów online. Najchętniej odwiedzają sklepy ...

Rower, auto i hulajnoga w jednej aplikacji. Tak firmy się ratują

Epidemia może zmienić model współdzielonego transportu. Czy rywalizujący ze sobą operatorzy pojazdów na minuty ...

Xperia przejdzie do historii? Sony ma duży problem

Sprzedaż smartfonów japońskiej firmy leci na łeb na szyję. Jeszcze w 2014 r. koncern ...