NTT System chce wejść na rynek brytyjski

Fotorzepa/ Marta Bogacz

Polski dystrybutor sprzętu komputerowego uruchomił w Warszawie pierwsze budynki wyposażone w system Blue Bolt umożliwiający otwieranie drzwi, bram czy szlabanów smartfonem, ale i monitorowanie ruchu użytkowników wewnątrz obiektu.

Produkt przeznaczony jest zarówno dla budynków mieszkalnych, jak i obiektów komercyjnych. Pozwala na bezpieczne otwieranie pomieszczeń, części wspólnych, wjazdów do garaży i jest chętnie wykorzystywany zamiast tradycyjnych pilotów lub kodów dostępu. Oprócz otwierania pomieszczeń przez smartfona system ma opcje dodatkowe. – To optymalizacja zużycia energii, raporty wykorzystania przestrzeni, czy monitorowanie zajętych pomieszczeń. Administrator obiektu poprzez system może wysyłać przypomnienia lub powiadomienia np. o planowanych wyłączeniach lub nagłych awariach – tłumaczy Maciej Grabowski z działu BTLP firmy NTT System.

Większość osób kojarzy system inteligentnego budynku z hasłem Smart Home, tymczasem – zdaniem Grabowskiego – Blue Bolt coś zupełnie innego, to rozwiązanie z branży Proptech. System daje np. dostęp do statystyk pozwalających na analizę użytkowania budynku czy do danych skorelowanych, takich jak zależności pomiędzy np. zużyciem energii a ilością ludzi wewnątrz. Stwarza możliwość integracji z dowolną instalacją zamontowaną w budynku w celu zmniejszenia zużycia energii.

Firma posiada także swoje biuro projektowe w Londynie i zamierza mocno wejść na ten rynek. W Wielkiej Brytanii pierwsze instalacje będą realizowane jeszcze w pierwszym kwartale 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy znów idą na zakupowy rekord. Jaką część tortu zgarnie internet?

Sezon zakupów świątecznych zapowiada się znacznie lepiej niż rok temu – wskazują wstępne dane ...

Właściciel Aliexpress zadebiutuje wkrótce w Hongkongu

Chiński gigant handlu internetowego Alibaba, do którego należy m.in. serwis zakupowy AliExpress, zadebiutuje 26 ...

Żołnierze zbroją się w gogle

Jeszcze jakiś czas temu o możliwości wykorzystania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w sektorze militarnym ...

Brexit przydusi unijny e-handel

Wyjście Wielkiej Brytanii z UE bez porozumienia z Brukselą może mieć dramatyczne skutki dla ...

Na Facebooku i YouTube czają się reklamy – pułapki

Każdego dnia europejscy konsumenci spotykają się z targetowanymi reklamami prezentującymi kuszące oferty w mediach ...

Niedobory w aptekach? Startup świetnie na tym zarabia

Rozwijająca się od 2015 r. platforma do wyszukiwania i rezerwowania wybranych medykamentów przeżywa oblężenie. ...