AI podpowie Nike, jakich butów chcą klienci

Produkcja próbnych egzemplarzy obuwia dla Nike w fabryce na Tajwanie.
Bloomberg

Amerykański koncern kupił bostoński startup Celect, który ma mu pomóc w przewidywaniu, czego oczekują klienci.

Założycielami Celect są dwaj wykładowcy bostońskiego Massachusetts Institute of Technology – MIT. Startup powstał w 2013 roku i zajmuje się analizą danych. Sztuczna inteligencja na podstawie historycznych danych od firm handlowych potrafi dokładnie przewidzieć, jakie są obecne i przyszłe trendy zakupowe – informuje TechCrunch.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

Celect już świadczy usługi analityczne dla takich sieci handlowych jak Ralph Lauren, Aldo, Lucky Brand czy Urban Outfitters, które dzięki analizom danych potrafią lepiej zaplanować zamówienie odpowiedniego asortymentu i dowiadują się, co klienci będą kupować w danym sezonie.

Nike chce nie tylko wiedzieć, czego chcą ich klienci, ale także, jakie są ich zwyczaje zakupowe. Chce też bardziej personalizować ofertę, dając każdemu klientowi dokładnie to, czego oczekuje. Zespół startupu stanie się częścią działu Global Operations koncernu, a jego założyciele Devavrat Shah i Vivek Farias mają być doradcami. Wciąż są wykładowcami MIT.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Nie wiadomo, ile Nike zapłaciło za Celect. W zeszłym roku startup zebrał od inwestorów 30 mln dolarów – w tym od funduszy inwestycyjnych August Capital, NGP Capital oraz Activant Capital.

Dla amerykańskiego koncernu przejęcie firmy analitycznej jest częścią nowej strategii, by wprowadzać na rynek szybciej i skuteczniej produkty, których oczekują klienci. Prezes koncernu Erik Sprunk powiedział, że popyt na produkty Nike wciąż rośnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google daje podwyżki mężczyznom. Płaciło im mniej niż kobietom

Niedawne badanie wewnętrzne przeprowadzone w Google wykazało, że w ostatnim czasie to mężczyźni zarabiali ...

Powstaje inteligentne miasto przyszłości. Bez samochodów

Producent gier wideo zbuduje metropolię wielkości Księstwa Monako. Przestrzeń pozbawioną tradycyjnego ruchu ulicznego wypełnią ...

5G to przełom dla całego społeczeństwa

Technologia 5G będzie najszybciej wprowadzanym rozwiązaniem na skalę globalną. W Polsce do wielu wdrożeń ...

Wunderwaffe na katar i kaszel. Amazon rozprawi się z przeziębieniami

„Projekt Gesundheit” pod takim kryptonimem, w ścisłej tajemnicy, amerykański koncern z branży e-commerce prowadzi ...

Polacy polubili aplikacje do wynajmu pojazdów

Współdzielenie różnych środków transportu to globalny trend, który opanowuje miasta, również w Polsce. Coraz ...

Biznes poznaje wielką moc cyfrowej rozrywki

Największe światowe marki biorą się do sponsoringu imprez gamingowych. Potencjał tego rynku doceniły m.in. ...