AI podpowie Nike, jakich butów chcą klienci

Produkcja próbnych egzemplarzy obuwia dla Nike w fabryce na Tajwanie.
Bloomberg

Amerykański koncern kupił bostoński startup Celect, który ma mu pomóc w przewidywaniu, czego oczekują klienci.

Założycielami Celect są dwaj wykładowcy bostońskiego Massachusetts Institute of Technology – MIT. Startup powstał w 2013 roku i zajmuje się analizą danych. Sztuczna inteligencja na podstawie historycznych danych od firm handlowych potrafi dokładnie przewidzieć, jakie są obecne i przyszłe trendy zakupowe – informuje TechCrunch.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

Celect już świadczy usługi analityczne dla takich sieci handlowych jak Ralph Lauren, Aldo, Lucky Brand czy Urban Outfitters, które dzięki analizom danych potrafią lepiej zaplanować zamówienie odpowiedniego asortymentu i dowiadują się, co klienci będą kupować w danym sezonie.

Nike chce nie tylko wiedzieć, czego chcą ich klienci, ale także, jakie są ich zwyczaje zakupowe. Chce też bardziej personalizować ofertę, dając każdemu klientowi dokładnie to, czego oczekuje. Zespół startupu stanie się częścią działu Global Operations koncernu, a jego założyciele Devavrat Shah i Vivek Farias mają być doradcami. Wciąż są wykładowcami MIT.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Nie wiadomo, ile Nike zapłaciło za Celect. W zeszłym roku startup zebrał od inwestorów 30 mln dolarów – w tym od funduszy inwestycyjnych August Capital, NGP Capital oraz Activant Capital.

Dla amerykańskiego koncernu przejęcie firmy analitycznej jest częścią nowej strategii, by wprowadzać na rynek szybciej i skuteczniej produkty, których oczekują klienci. Prezes koncernu Erik Sprunk powiedział, że popyt na produkty Nike wciąż rośnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chińscy hakerzy mogą stać za atakiem na Marriotta

To wywiad Chin odpowiada za ogromny wyciek danych z baz wielkiej amerykańskiej sieci hoteli ...

Miliard dolarów premii dla prezesa. Padł rekord

Lei Jun, współzałożyciel Xiaomi i obecny prezes firmy dostał naprawdę solidna premię – niemal ...

Internet 2019: zagrożeniem będą „fake newsy” i koparki

Wykorzystywanie mocy obliczeniowej zainfekowanego komputera do wykopywania kryptowaluty zepchnie w cień oprogramowanie typu ransomware, ...

Wzrosły przychody i zyski Apple. Słabiej sprzedają się tablety iPad.

Koncern z Cupertino miał rekordowe 62,9 mld dol. przychodu (20 proc. więcej niż przed ...

Twórca bitcoina wreszcie zdemaskowany?

Ekscentryczny milioner John McAfee, jeden z pionierów branży cyberbezpieczeństwa, twierdzi, że wie, kim jest ...

Mariusz Chudy: Po RODO wzrosła świadomość cyberbezpieczeństwa

Cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem na kolejne dekady – mówił w programie #RZECZoBIZNESIE Mariusz Chudy, ...