Reklama
Rozwiń
Reklama

Era cyfrowych asystentów. Jak oswoić bota

Coraz częściej rozmawiamy z wirtualnymi asystentami – wynika z badania LivePerson. W ub.r. aż 75 proc. ankietowanych przynajmniej raz miało do czynienia z botem. Co więcej, niemal 1/3 pytanych pozytywnie podchodzi do voicebotów i kontaktów z nimi.

Publikacja: 20.02.2021 10:37

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją.
Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma p

Pandemia otworzyła nowe możliwości przed automatyzacją. Tempo wprowadzania różnego typu robotów ma przyspieszyć.

Foto: Mladen ANTONOV / AFP

LivePerson przebadał łącznie 5 tys. konsumentów na kilku kontynentach. Okazuje się, że ledwie jeden na pięciu ankietowanych nigdy nie miał do czynienia z cyfrowym asystentem.

Wojciech Stramski z Deep Change Ventures przekonuje, że wkrótce każdy z nas będzie miał styczność z voicebotami. – Przestały one być czymś futurystycznym, a obserwując, jak rozwija się rynek, wkrótce będzie to technologia powszechna. Potencjał asystentów opartych na sztucznej inteligencji jest zbyt duży, by ich dostępność była ograniczona wyłącznie do sprzedaży i obsługi klienta. Wciąż udoskonalana technologia znajduje zastosowanie w sektorze medycznym czy HoReCa. Z każdym miesiącem ich zdolność do rozumienia naszych potrzeb wzrasta, a koszt wdrożenia spada – wyjaśnia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama