Goszcząc w hotelach, coraz większą wagę przywiązujemy do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Stają się one nie tylko elementem podnoszącym standard i wygodę miejsca noclegowego, ale też nierzadko są jednym z kluczowych warunków wyboru przez klienta danego obiektu.
– W dobie internetu i cyfryzacji, gdy wiele czynności wykonujemy za pośrednictwem smartfona, oczekujemy, że w ten sam sposób będziemy mogli korzystać z udogodnień oferowanych przez hotel – mówi Mikołaj Bobiński, dyrektor sprzedaży Dywizji IT w Samsung Polska.
Sterowanie hotelowym internetem rzeczy
Polacy w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych nocują zazwyczaj kilka razy w roku, dlatego tak ważne jest, aby hotel pozostawiał dobre wrażenie. Takowe mogą zapewnić najnowsze technologie.
Z badań przeprowadzonych przez Samsunga wynika, że takie obiekty odwiedzamy od jednego do nawet ośmiu razy w roku (53,4 proc. ankietowanych gości hotelowych robi to służbowo, a 68,4 proc. – prywatnie). Przywozimy ze sobą zazwyczaj smartfon (tak deklaruje 75 proc. respondentów), laptop (65 proc.), słuchawki (53 proc.), a także powerbank (45 proc.), tablet (40 proc.) oraz internet mobilny (31 proc.) i router wi-fi (16 proc.). Jak tłumaczy Mikołaj Bobiński, to pokazuje, że jesteśmy przyzwyczajeni do technologii i chcemy z nich korzystać w każdej sytuacji, również w hotelu. – Jesteśmy społeczeństwem bardziej mobilnym niż kiedyś i chętnie korzystającym z rozwiązań ułatwiających życie, niezależnie od tego, czy udajemy się w wyjazd służbowy czy prywatny. Hotele powinny brać to pod uwagę, dostosowując swoją ofertę – przekonuje.
Według niego hotele akurat są obiektami, w których różnego rodzaju nowoczesne rozwiązania technologiczne świetnie się sprawdzają.