Technologia wykorzystana w kamerze, oparta jest na przełomowych czujnikach obrazu, który umożliwia korzystanie z podczerwieni krótkofalowej. Prezes i współzałożyciel TriEye Avi Bakal twierdzi, że główną misją firmy jest ratowanie życia i zmniejszanie ryzyka wypadków w każdych możliwych warunkach pogodowych i oświetleniowych.
CZYTAJ TAKŻE: Porsche wykorzysta włókna lnu. Nie chodzi o ubrania dla kierowców
Producent deklaruje również, że opracowane kamery SWIR HD mają przewagę nad konkurencją, gdyż ich rozmiary są dużo mniejsze, a rozdzielczość, w jakiej nagrywają dużo większa. Dodatkowo koszt ich wyprodukowania to zaledwie ułamek ceny, jaka muszą ponieść producenci przy innych, podobnych rozwiązaniach, obecnie dostępnych na rynku. Tri Eye deklaruje, że ich kamera ma pojawić się na rynku już w 2020 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Słoneczne auta rzucają wyzwanie zwykłym elektrykom
Szef działu badań i rozwoju Porsche Michael Steiner powiedział, że firma widzi duży potencjał w technologii czujników Tri Eye, która toruje drogę następnej generacji systemów wspomagania kierowcy i autonomicznych funkcji jazdy. Według niego SWIR może być kluczowym elementem w ich rozwoju, gdyż zapewnia zwiększone bezpieczeństwo w konkurencyjnej cenie.