Reklama

„100 innowacji stulecia”. Firmy dostają kosmiczne wsparcie

Bezpieczeństwo kosmiczne, obserwacja Ziemi, a także łączność satelitarna – to przykłady priorytetów wynikających z polskiej strategii kosmicznej.

Publikacja: 28.06.2020 21:45

„100 innowacji stulecia”. Firmy dostają kosmiczne wsparcie

Foto: NASA

Polska znalazła się na 12. miejscu wśród 27 krajów UE w rankingu beneficjentów konkursów dotyczących technologii kosmicznych w ramach programu Horyzont 2020. Od 2014 r. 35 polskich podmiotów pozyskało prawie 13 mln euro dofinansowania w 39 projektach. Liderem jest Polska Agencja Kosmiczna (POLSA). Zajmuje ona 14. miejsce wśród wszystkich unijnych podmiotów pozyskujących dofinansowanie z tego programu.

Jaka jest przyszłość sektora kosmicznego? – Jesteśmy przekonani, że będzie wzrastać liczba inwestycji oraz że przykładem innych państw w Polsce administracja stanie się świadomym klientem: będzie kupowała usługi i produkty oparte na danych satelitarnych oferowanych przez polskie firmy – odpowiada Michał Szaniawski, prezes Polskiej Agencji Kosmicznej. Dodaje, że obecnie POLSA w ramach grantu na budowę systemu świadomości sytuacyjnej w przestrzeni kosmicznej przeznacza dla polskich firm i jednostek naukowych zaangażowanych w budowę sieci ponad 70 proc. jego wartości.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Przełom w medycynie. Kwanty i superkomputery przyspieszą odkrycia o dekady
Technologie
AI doomerzy ostrzegają: Sztuczna inteligencja nas zniszczy. I podają datę
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama