Kolejną koncepcję sklepu przyszłości zaprezentował Microsoft, tym razem wraz z 30 partnerami i globalnymi producentami. W poprzedniej zaangażowane było kilkanaście firm zatem projekt sie rozwija, również o producentów – Microsoft zaprosił do niego firmy L’Oreal, Pepsico oraz BSH, produkujące AGD.
Sztuczna inteligencja to narzędzie do wykorzystania zarówno dla sprzedawców online jak w sklepie stacjonarnym. Dzisiaj smartfony to podstawowe narzędzie komunikacji dla klientów, zatem sprzedawcy muszą się przez nie z nimi kontaktować – mówi Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s
Stworzone przez firmę Leaware wspólnie z firmą M4B inteligentny kiosk łączący w sobie minimalistyczne wzornictwo przemysłowe z technologią rozpoznawania ludzi opartą na sztucznej inteligencji, widzeniu komputerowym i śledzeniu wzroku – cgtvX Kiosk, które nieustannie analizuje otoczenie i dostarcza dane w czasie rzeczywistym – algorytmy określają wiek, płeć, nastrój i inne cechy demograficzne konsumentów, a aparat rekomendacji wybiera spersonalizowane treści bądź produkty dla danej osoby.
Dlatego sprzedawcy mogą teraz skorzystać z dużych ekranów dotykowych, które nie dość, że rozpoznają płeć czy wiek klienta to jeszcze proponują mu skierowane do danej grupy kategorie produktów. Po wybraniu danej oferty z półki ekran dostanie sygnał o ty co klient wybrał i może mu zaproponować dodatkową promocję.