Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 26.08.2025 17:29 Publikacja: 13.06.2022 20:20
Volocopter kończy testowe loty. Autonomiczny pojazd pasażerski ma mieć zasięg 100 km.
Foto: volocopter
Innowacyjny czteroosobowy dron-taxi zdał egzamin. Samolot typu e-VTOL (elektryczny pojazd pionowego startu) ma wozić pasażerów na odległość do 100 km, rozwijając przy tym prędkość ok. 250 km/h. Volocopter zapewni transport podmiejski – np. na spotkanie biznesowe na przedmieściach. Usługa ruszy w 2026 r. Dwa lata wcześniej wystartować ma VoloCity – usługa przelotów miejskich, ale w trybie z pilotem na pokładzie.
Pierwszym miastem, gdzie pasażerowie skorzystają z tego rozwiązania, będzie Paryż. Dronami-taxi spółki założonej w 2011 r. w Karlsruhe interesuje się również Singapur. Projekt przewiduje ponadto uruchomienie powietrznego transportu ładunków – VoloDrone. A na tym nie koniec, bo start-up, za którym stoją Alexander Zosel i Stephen Wolf, zakłada budowę tzw. VoloPortów – specjalnych minilądowisk, które mają być lokalizowane w pobliżu hubów transportowych (m.in. blisko lotnisk i stacji kolejowych).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Doomerzy, czyli osoby o skrajnie pesymistycznym spojrzeniu na zagrożenia stojące przed ludzkością, ostrzegają pr...
Setki tysięcy prywatnych rozmów z Grokiem, chatbotem od firmy Elona Muska, można znaleźć za pomocą wyszukiwarki...
Trwają prace nad bezzałogowcami inspirowanymi drapieżnymi ptakami. Eksperci mówią, że to nie przypadek, bo takie...
Rozwój AI to nie tylko możliwości, ale także nowe zagrożenia. Mustafa Suleyman, szef działu rozwoju AI w Microso...
Sztuczna inteligencja wspiera dziś zarówno hakerów, jak i firmy zajmujące się cyberbezpieczeństwem. Pierwsi wyko...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas