Reklama
Rozwiń

Bilety lotnicze mogą być tańsze. Pojawi się samolot-hybryda

W Wlk. Brytanii powstaje nowatorski koncept hybrydowego trójpłatowca – samolot miałby mieć kilka niezależnych źródeł zasilania. Konstrukcja napędzana byłaby silnikiem elektrycznym i tania w użytkowaniu.

Publikacja: 21.07.2022 10:22

Bilety lotnicze mogą być tańsze. Pojawi się samolot-hybryda

Foto: Faradair

Projekt powstaje z myślą o krótkodystansowych i tanich podróżach. Opisywany przez BBC innowacyjny pojazd o nazwie BEHA (Bio Electric Hybrid Aircraft) miałby możliwość transportu do 18 osób. Elektryczny silnik napędzać ma turbina gazowa. Stojąca za BEHA firma lotnicza Faradair – wdrażając koncept trójpłatowca – chce, aby samolot był w stanie wykonywać starty i lądowania nawet na krótkich pasach startowych.

Jak wskazuje Neil Cloughey, dyrektor generalny Faradair, samolot dodatkowo wyposażony zostanie w panele fotowoltaiczne zlokalizowane na skrzydłach. Cicha i ekologiczna konstrukcja, dzięki zastosowanym rozwiązaniom, ma być także tania w użytkowaniu. Konstruktorzy liczą, iż dzięki temu uda się znacząco obniżyć koszty podróży. Bilety miałyby być nawet tańsze niż te kolejowe. Cloughey, w rozmowie z BBC podał, że połączenie między Londynem a Manchesterem kosztowałoby ok. 25 funtów w jedną stronę. Za przejechanie ponad 260 km dzielących oba miasta pociągiem należałoby zapłacić więcej.

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim
Technologie
Google „otwiera” swojego bota. Gemini zyska nowe możliwości?
Technologie
„Gdzie leci Sławosz?” – internet oszalał na punkcie polskiego astronauty. I jego żony
Technologie
AI zmieni zasady gry w reklamie? Polacy mają pomysł