– Pracowaliśmy nad stworzeniem unikalnych dostaw, ale okazało się, że są aspekty programu, które nie spełniają potrzeb klientów – powiedział Bloombergowi rzecznik Amazona. – Kończymy testy terenowe i reorientujemy program.

Amazon wprowadził program Scout w 2019 roku, testując niewielkie pojazdy dostawcze w rejonie Seattle. Później rozszerzył jego zasięg na południową Kalifornię czy Atlantę. Charakterystyczne niebieskie roboty podążały z ładunkiem samodzielnie chodnikami, a klient wyjmował ładunek po podaniu kodu.

400 osób, które pracowały przy programie, otrzyma nowe zajęcie w koncernie.

Istnieje wiele start-upów opracowujących roboty dostawcze ostatniej mili, które korzystają z chodników, np. Starship Technologies, Serve Robotics, Coco czy Tortoise.

Amazon nadal jednak inwestuje w inne rodzaje robotyki. W sierpniu przejął firmę iRobot za 1,7 miliarda dolarów (produkuje m.in. autonomiczne odkurzacze).