Algorytmy ChatGPT mają zostać zaprzęgnięte do nowej usługi, jaką na początku 2023 r. planuje uruchomić DoNotPay. Amerykański startup zamierza przebrać popularnego chatbota w garnitur prawnika. Firma kierowana przez Joshuę Browdera liczy, że technologia AI pomoże ludziom pisać odwołania i wypełniać formularze reklamacyjne – całkowicie automatycznie. Jak informuje serwis CNet, wystarczy napisać do AI polecenie: „wynegocjuj niższe opłaty od dostawcy internetu”, „odwołaj się od mandatu za złe parkowanie”, „zakwestionuj wysokość rachunku za usługi medyczne”, czy „wystąp o zwrot pieniędzy za słabe wifi podczas lotu”.
O całkowicie nowej funkcjonalności ChatGPT na Twitterze napisał właśnie Browder. Jego startup buduje usługę jako rozszerzenie przeglądarki Chrome, bazując na algorytmach od OpenAI (twórcy ChatGPT). Testy nowatorskiego bota ruszyły w grudniu. DoNotPay chce, by AI wkraczała i zastępowała człowieka wszędzie tam, gdzie zamierzamy walczyć z reklamacją – wystarczy, że na stronie internetowej sprzedawcy, czy usługodawcy jest możliwość czatowania. Browder twierdzi, że sztuczna inteligencja mogłaby zastąpić nas przy negocjacjach między wynajmującym a najemcą, w rozmowach z bankiem w sprawie umowy kredytowej, czy z operatorami kablowymi.
Dzięki ChatGPT naturalny język bota sprawi, iż po stronie adresata nikt nie będzie wiedział, czy ma do czynienia z człowiekiem czy AI.