Firma odpowiedni patent zgłosiła już w 2009 r., ale został przyznany w 2021 r. Technologia ta daje producentom ogromne możliwości, łącząc marketing telewizyjny z przekazem ustnym. Być może w przyszłości będzie też można rzeczywiście wejść w interakcję z bohaterem oglądanego programu.

Patent opisuje też możliwość grania przez użytkowników w „reklamę interaktywnej minigry, w którą można grać z innymi „widzami”. Być może więc użytkownicy wcale nie będą chcieli omijać reklamy w przyszłości, a skorzystają raczej z innych możliwości komunikacji głosowej z telewizorem.

Technologia ma również umożliwić ludziom bezpośrednie zamawianie produktów z reklam i otrzymywanie nagród, takich jak kupony, za interakcję z dostawcami.

Wraz z nowymi innowacjami pojawiają się nowe obawy, ponieważ technologie korzystające z mikrofonów do komunikacji z użytkownikami takie jak Alexa, Siri i Google Nest, stają się coraz bardziej powszechne. Istnieje obawa o prywatność, kto ma dostęp do nagrań i co można z nimi zrobić. Takie urządzenia stają się też celem ataków, próbki głosu mogą zostać wykorzystane do autoryzacji tożsamości w systemach biometrycznych. W 2020 r. firma Ring, zajmująca się dzwonkami do drzwi, została pozwana przez trzydzieści osób. Miało dość do zhakowania dzwonków do drzwi, co zagrażało to bezpieczeństwu osobistemu użytkowników, a także ich oczekiwaniom prywatności - mogły nagrywać.

Czytaj więcej

Inteligentne chatboty pomogły co piątemu studentowi. Będą zmiany na egzaminach

Amerykańska Unia Swobód Obywatelskich opublikowała już artykuł na temat zagrożeń związanych z tymi nowymi technologiami. Można w nim przeczytać historię amerykańskiej policji, która otrzymała nakaz zdobycia asystenta głosowego Alexa należącego do mężczyzny, przeciwko któremu prowadzono postępowanie wstępne. Urządzenie nagrywało wszystkie jego rozmowy w domu, które na pewno zostałyby wykorzystane w sądzie.

Cały patent Sony określony jako „System do konwersji reklam telewizyjnych na interaktywne sieciowe gry wideo”, którego wynalazcą jest Gary M. Zalewski, jest obszernie udokumentowany na stronie internetowej.

Biorąc pod uwagę, że Sony jest właścicielem, pojawia się pytanie, czy będzie on także wykorzystany jeśli chodzi o reklamy na konsolach. Reklama w grach wideo staje się coraz bardziej powszechna, choć nadal nie tak nachalna, jak w programach telewizyjnych i na platformach takich jak YouTube i inne media społecznościowe.

Bez wątpienia gry wideo to masowe medium, a reklama w nich to stosunkowo niewykorzystana szansa. Dopiero okaże się, czy Sony zdecyduje się na pierwszy krok w tym kierunku.