Firma odpowiedni patent zgłosiła już w 2009 r., ale został przyznany w 2021 r. Technologia ta daje producentom ogromne możliwości, łącząc marketing telewizyjny z przekazem ustnym. Być może w przyszłości będzie też można rzeczywiście wejść w interakcję z bohaterem oglądanego programu.
Patent opisuje też możliwość grania przez użytkowników w „reklamę interaktywnej minigry, w którą można grać z innymi „widzami”. Być może więc użytkownicy wcale nie będą chcieli omijać reklamy w przyszłości, a skorzystają raczej z innych możliwości komunikacji głosowej z telewizorem.
Technologia ma również umożliwić ludziom bezpośrednie zamawianie produktów z reklam i otrzymywanie nagród, takich jak kupony, za interakcję z dostawcami.
Wraz z nowymi innowacjami pojawiają się nowe obawy, ponieważ technologie korzystające z mikrofonów do komunikacji z użytkownikami takie jak Alexa, Siri i Google Nest, stają się coraz bardziej powszechne. Istnieje obawa o prywatność, kto ma dostęp do nagrań i co można z nimi zrobić. Takie urządzenia stają się też celem ataków, próbki głosu mogą zostać wykorzystane do autoryzacji tożsamości w systemach biometrycznych. W 2020 r. firma Ring, zajmująca się dzwonkami do drzwi, została pozwana przez trzydzieści osób. Miało dość do zhakowania dzwonków do drzwi, co zagrażało to bezpieczeństwu osobistemu użytkowników, a także ich oczekiwaniom prywatności - mogły nagrywać.
Czytaj więcej
Skala korzystania ze sztucznej inteligencji w rodzaju ChatGPT przez uczniów i studentów zaczyna przekraczać wyobrażenia, a udowodnienie ej praktyki jest trudne. Eksperci wieszczą zmiany w systemie edukacji i sprawdzania wiedzy.