Reklama

Była partnerka Muska oddaje swój głos sztucznej inteligencji. Chce coś w zamian

Znana wokalistka Grimes zgodziła się na wykorzystanie tworzonych przez technologię AI imitacji jej głosu. Firmy, które tworzą narzędzia do generowania muzyki przez algorytmy, dotychczas niespecjalnie pytały artystów o pozwolenie.

Publikacja: 25.04.2023 17:32

Elon Musk i jego partnerka Grimes. Piosenkarka też ma zmysł biznesowy

Elon Musk i jego partnerka Grimes. Piosenkarka też ma zmysł biznesowy

Foto: Shutterstock

Tak było choćby w przypadku Dreke’a, którego śpiew sztuczna inteligencja sklonowała. Taki „falsyfikat” stał się częścią utworu „Heart on my sleeve”. To nie spodobało się oryginalnemu wykonawcy oraz producentowi muzycznemu – koncernowi Universal Music Group (UMG). Światowy lider na rynku fonograficznym zażądał usunięcia z platform internetowych. Podrobiony utwór okazał się hitem - miał już ponad 230 tys. odtworzeń na YouTube i ponad 600 tys. odtworzeń na Spotify.

Grimes nie chce, by w jej przypadku powtórzył się ten scenariusz i już zawczasu ogłosiła, że jej wokal może zostać wykorzystany przez AI. Ale był partnerka Elona Muska, szefa m.in Tesli, Twittera i SpaceX, postawiła jeden warunek – musi partycypować w zyskach z takiej produkcji. Matka syna Muska ogłosiła, że 50 proc. tantiem generujący muzykę AI z jej głosem muszą zostawić w kieszeni kanadyjskiej piosenkarki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Przełom w medycynie. AI zbada i wykryje choroby dekadę przed ich wystąpieniem
Technologie
Twórca ChatGPT wchodzi w nowy biznes przyszłości. Rzuca wyzwanie Muskowi
Technologie
Jak planować karierę w erze AI? Szef OpenAI: Ten zawód oprze się automatyzacji
Technologie
AI zyskuje własny język niezrozumiały dla ludzi. Dźwięki jak w „Gwiezdnych wojnach”
Technologie
Nowa era w medycynie. Ten niezwykły robot rozwiąże kluczowy problem
Reklama
Reklama