Reklama

Mózgi przedsiębiorców są inaczej zbudowane. Zaskakujące wyniki badań

Belgijscy naukowcy udowadniają, że budowa mózgu przedsiębiorcy wykazuje zwiększoną liczbę połączeń neuronowych, co pozwala na większą elastyczność poznawczą, niezbędną dla sukcesu.

Publikacja: 17.08.2023 10:44

Mózgi przedsiębiorców mają więcej połączeń neuronowych. Na zdjęciu Jeff Bezos, założyciel Amazona

Mózgi przedsiębiorców mają więcej połączeń neuronowych. Na zdjęciu Jeff Bezos, założyciel Amazona

Foto: Bloomberg

Badania prowadził, przy wykorzystaniu innowacyjnej metody fMRI w stanie spoczynku, multidyscyplinarny zespół z HEC – School of Management na Uniwersytecie w Liège i Szpitala Uniwersyteckiego w Liège.

Korzystając z funkcjonalnego rezonansu magnetycznego w stanie spoczynku (rs-fMRI), badanie wykazało, że przedsiębiorcy mają lepszą łączność między prawą półkulą (związaną z elastycznością poznawczą) a przednią korą przedczołową (kluczowy region dla wyborów eksploracyjnych) w porównaniu z również badanymi menedżerami. Wyniki opublikowane w czasopiśmie "Entrepreneurship Theory and Practice", sugerują, że przedsiębiorcy mają większą elastyczność poznawczą, umożliwiając im efektywne przechodzenie między eksploracją a eksploatacją, co jest równowagą kluczową dla sukcesu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Przełom w medycynie. Kwanty i superkomputery przyspieszą odkrycia o dekady
Technologie
AI doomerzy ostrzegają: Sztuczna inteligencja nas zniszczy. I podają datę
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama