Reklama

Mózgi przedsiębiorców są inaczej zbudowane. Zaskakujące wyniki badań

Belgijscy naukowcy udowadniają, że budowa mózgu przedsiębiorcy wykazuje zwiększoną liczbę połączeń neuronowych, co pozwala na większą elastyczność poznawczą, niezbędną dla sukcesu.

Publikacja: 17.08.2023 10:44

Mózgi przedsiębiorców mają więcej połączeń neuronowych. Na zdjęciu Jeff Bezos, założyciel Amazona

Mózgi przedsiębiorców mają więcej połączeń neuronowych. Na zdjęciu Jeff Bezos, założyciel Amazona

Foto: Bloomberg

Badania prowadził, przy wykorzystaniu innowacyjnej metody fMRI w stanie spoczynku, multidyscyplinarny zespół z HEC – School of Management na Uniwersytecie w Liège i Szpitala Uniwersyteckiego w Liège.

Korzystając z funkcjonalnego rezonansu magnetycznego w stanie spoczynku (rs-fMRI), badanie wykazało, że przedsiębiorcy mają lepszą łączność między prawą półkulą (związaną z elastycznością poznawczą) a przednią korą przedczołową (kluczowy region dla wyborów eksploracyjnych) w porównaniu z również badanymi menedżerami. Wyniki opublikowane w czasopiśmie "Entrepreneurship Theory and Practice", sugerują, że przedsiębiorcy mają większą elastyczność poznawczą, umożliwiając im efektywne przechodzenie między eksploracją a eksploatacją, co jest równowagą kluczową dla sukcesu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Technologie
Chiny szykują się do wojny przyszłości. Mózgiem ma być DeepSeek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama