Reklama
Rozwiń
Reklama

Sztuczna inteligencja kłamie i zmyśla. Sposób na to znaleźli Norwegowie

Factiverse to spółka, która na co dzień zajmuje się tzw. fact-checkingiem, a więc weryfikacją prawdziwości informacji, bierze się za boty. Chce położyć kres ich uciążliwej przypadłości – generowaniu fałszywych danych.

Publikacja: 21.06.2024 13:55

Sztuczna inteligencja ma ciągotki do tworzenia informacji wyssanych z palca

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja ma ciągotki do tworzenia informacji wyssanych z palca

Foto: Adobe Stock

Factiverse otrzymał właśnie od inwestorów 1 mln euro na rozwój projektu, który ma ukrócić tzw. halucynacje sztucznej inteligencji. To jedna z głównych bolączek konwersacyjnej AI. Norweska firma w tym celu zamierza użyć swoich narzędzi, opartych o uczenie maszynowe, które dotąd wykorzystywała do weryfikacji treści. System ten pozwoli analizować odpowiedzi generowane przez chatboty i automatycznie wykrywać niedokładne wyniki.

Największe wpadki sztucznej inteligencji

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Technologie
Co dziesiąty wystąp! Badacze MIT ujawniają, ilu pracowników już dziś może zastąpić AI
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Technologie
Konkurs na technologiczne słowo roku rozstrzygnięty. Silne piętno AI
Technologie
ChatGPT wkracza na nowe tereny. Rzuca wyzwanie Amazonowi i Google
Technologie
Pisarze w egzystencjalnym kryzysie. Czy AI ich zastąpi?
Technologie
AI zdecydowała, rosyjski gigant zwolni 20 proc. załogi. Tak Putin buduje „imperium”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama