Według firmy Capgemini ta wyjątkowo zaawansowana sztuczna inteligencja obejmowałaby zbiór pracowników współpracujących w celu rozwiązywania zadań w sposób rozproszony i oparty na wzajemnej kooperacji. Na przykład w dziale marketingu taki pracownik może opracować koncepcję kampanii reklamowej w Niemczech z innym z działu prawnego, aby upewnić się, że jest ona słuszna pod względem właśnie zgodności z legislacją.
Robot będzie rozmawiał z robotem
- Autonomiczni pracownicy sztucznej inteligencji, którzy potrafią komunikować się z innymi im podobnymi, również autonomicznymi i opartymi na sztucznej inteligencji, pojawią się do 2025 r. - powiedział CNBC Pascal Brier, dyrektor ds. innowacji w Capgemini.
Dodał, że firma już spotyka się z podmiotami, z którymi omawia wprowadzenie takiej technologii. Capgemini definiuje ją jako zaprojektowaną do niezależnego działania, planowania, odzwierciedlania, realizowania celów wyższego poziomu i wykonywania złożonych przepływów pracy przy minimalnym lub ograniczonym bezpośrednim nadzorze człowieka. Według Briera Stany Zjednoczone są dalej na drodze do wdrożenia tej technologii, podczas gdy Europa pozostaje w tyle.
Czytaj więcej
Sztuczna inteligencja to też pracownik – z takiego założenia wyszła firma Lattice zajmująca się t...
W opublikowanym w poniedziałek nowym raporcie Capgemini zauważyło, że 82 proc. ankietowanych firm planuje zintegrować agentów AI w ciągu jednego do trzech lat, podczas gdy tylko 7 proc. nie ma takich planów. Badanie opierało się na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 1100 firm o przychodach co najmniej 1 mld dol.