Według zapewnień chińskiej firmy, samolot docelowo będzie mógł latać z prędkością 4 Machów (ok. 5 tys. km/h), czyli prawie dwukrotnie większą niż pierwszy na świecie naddźwiękowy samolot pasażerski – Concorde. W listopadzie firma planuje przeprowadzić kolejny test swojego silnika. Planuje także w miejsce tzw. demonstratora technologii przygotować pełnowymiarowy odrzutowiec naddźwiękowy do pierwszego lotu w 2027 roku – wynika z informacji South China Morning Post.
Czytaj więcej
Chiny pracują nad samolotami hipersonicznymi, które umożliwią dotarcie w dowolne miejsce na Ziemi w ciągu dwóch godzin. Rywalizują z kilkoma amerykańskimi projektami. Pierwsze loty pasażerskie z prędkością co najmniej trzykrotnie większą, niż prędkość Concorde’a, mają się odbyć w latach 30.
Concorde był pierwszym naddźwiękowym samolotem pasażerskim z napędem turboodrzutowym, który wszedł do służby. Dzięki silnikom Rolls-Royce Olympus samolot mógł osiągnąć maksymalną prędkość 2330 km na godzinę. Chińska firma twierdzi, że nowym samolotem będzie można odbyć podróż między Pekinem a Nowym Jorkiem w około dwie godziny, lecąc na wysokości 20 km.
Chińczycy pracują nad samolotami kosmicznymi i rakietami
Space Transportation, za którą stoi koncern kosmiczny Beijing Lingkong Tianxing Technology, projektuje i produkuje też rakiety kosmiczne wielokrotnego użytku, mające na celu zmniejszenie kosztów eksploracji przestrzeni. Została założona w 2018 roku przez Yudonga Wanga, a w 2021 roku pozyskała finansowanie od inwestorów. W maju 2022 roku Lingkong Tianxing Technology pomyślnie przeprowadziła misję rakiety Tianxing I.
Czytaj więcej
Nowy chiński projekt skrzydeł z otworami może być sposobem na tzw. grom dźwiękowy i zrewolucjonizować lotnictwo, które szykuje się na powrót pasażerskich samolotów naddźwiękowych.